За 9 місяців 2020 року до бюджету Біляївської міської об’єднаної територіальної громади надійшло 128 542,7 тис. грн, з них до загального фонду – 119 776,6 тис. грн, до спеціального фонду – 8 766,1 тис. грн.
Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської об’єднаної територіальної громади за 9 місяців 2020 року без урахування міжбюджетних трансфертів та власних надходжень бюджетних установ становить 96%, з урахуванням міжбюджетних трансфертів — 96,9 %. Виконання річного плану власних надходжень бюджетних установ – 31,9 %.
Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 67 955,3 тис. грн.
Структура власних доходів бюджету за 9 місяців 2020 року:
– податкові надходження – 63 408,0 тис. грн або 93,3 %;
– неподаткові надходження – 4 343,4 тис. грн або 6,4 %;
– доходи від операцій з капіталом – 203,9 тис. грн або 0,3 %.
Якщо порівнювати з аналогічним періодом 2019 року, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 2 376,9 тис. грн або на 3,6 % більше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 18 664,7 тис. грн або на 17 % більше.
У співставних умовах з урахуванням надходжень податку на доходи фізичних осіб по Мирненській сільській раді (у 2015-2019 роках податок на доходи фізичних осіб до бюджету Мирненської сільської ради не надходив відповідно до статті 69 Бюджетного кодексу України, 60% ПДФО по Мирненській сільській раді надходило до районного бюджету) та без урахування міжбюджетних трансфертів за 9 місяців 2020 року надійшло на 785,7 тис. грн або на 1,2 % більше, ніж за аналогічний період 2019 року; з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 17 073,5 тис. грн або на 15,3 % більше*.
*При порівнянні надходжень дохідної частини бюджету Біляївської міської об’єднаної територіальної громади враховуються надходження за 9 місяців 2019 року до бюджетів Біляївської міської об’єднаної територіальної громади та Мирненської сільської ради.
І. Міжбюджетні трансферти за 9 місяців 2020 року в загальному обсязі надходжень становлять 47,1 % або 60 587,369 тис. грн, з них:
1) дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 2 595,150 тис. грн;
2) субвенції – 57 992,219 тис. грн, з них:
– субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 34 699,121 тис. грн, з них:
– освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 30 785,3 тис. грн;
– медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 3 345,1 тис. грн (у рамках заходів реформи фінансування системи охорони здоров’я комунальні заклади охорони здоров’я долучилися до програми медичних гарантій з 1 квітня 2020 року; Національна служба здоров’я України закуповує медичні послуги у закладах охорони здоров’я і оплачує їх за договором); – субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій – 568,721 тис. грн;
– субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам – 23 293,098 тис. грн, з них:
– субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 217,274 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду – 389,200 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 445,707 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 148,162 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на виконання інвестиційних проектів – 6 185,135 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 15 907,620 тис. грн.
ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів
До загального фонду бюджету надійшло 65 374,3 тис. грн власних доходів (50,9 % усіх доходів), що становить 95,86 % уточненого плану на період. Надійшло на 1 673,2 тис. грн або на 2,6 % більше, ніж за аналогічний період минулого року; у співставних умовах з ПДФО – на 82,0 тис. грн або на 0,1% більше.
За січень-вересень 2020 року надійшло на 2 825,6 тис. грн менше запланованих власних доходів (низькі темпи зростання заробітної плати; зниження ділової активності; тимчасове призупинення діяльності деяких суб’єктів господарювання, вплив норм Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».
Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 9 місяців 2020 року:
– податок на доходи фізичних осіб – 40 880,64 тис. грн або 62,53 % (виконання – 92,3 %);
– єдиний податок – 9 552,83 тис. грн або 14,61 % (виконання – 98,7 %, єдиний податок з юридичних осіб виконано на 83,0%);
– плата за землю – 8 894,24 тис. грн або 13,61 % (виконання – 96,5 %);
– акцизний податок – 2 738,5 тис. грн або 4,19 % (виконання – 123,9 %);
– плата за надання адміністративних послуг – 959,91 тис. грн або 1,47% (виконання – 84,2 %);
– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1 118,64 тис. грн або 1,71 % (виконання – 106,7 %);
– державне мито – 574,32 тис. грн або 0,88 % (виконання – 108,6%);
– адміністративні штрафи та санкції – 368,91 тис. грн або 0,56 % (план не встановлювався);
– податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності – 119,59 тис. грн або 0,18 % (виконання – 478,4 %);
– інші надходження – 166,75 тис. грн або 0,26 %.
Якщо порівняти з січнем-вереснем 2019 року, зростання, зокрема, таких надходжень:
– ПДФО у співставних умовах – на 1 023,6 тис. грн або на 2,6 %, у т.ч. податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати — на 226,9 тис. грн, або на 0,6% більше);
– акцизного податку – на 210,8 тис. грн або на 8,3 % більше (збільшилась частка зарахування пального у ІІ півріччі 2020 року порівняно з ІІ півріччям 2019 року та І півріччям 2020 року; зростання надходжень акцизного податку з реалізації роздрібної торгівлі підакцизних товарів; нові платники);
– податку на прибуток підприємств комунальної власності – на 103,5 тис. грн або у 7,4 раза;
– єдиного податку – на 191,0 тис. грн або на 2,0% (завдяки зростанню єдиного податку з фізичних осіб на 539,5 тис. грн або на 8,3%);
– адміністративних штрафів і санкцій – на 266,4 тис. грн або у 3,6 раза більше.
Менше надійшло, зокрема, таких надходжень:
– плати за землю – на 1 268,8 тис. грн або на 12,5% (недоотримано плату за землю за березень 2020 року (вплив норм Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX); у квітні 2019 року надійшло 378,3 тис. грн після проведення земельних торгів);
– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – на 20,6 тис. грн або на 1,8 % менше (недоотримано податок за березень 2020 року від юридичних осіб (вплив норм Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX); зменшення надходжень податку від С/Г ТОВ «Ірен-Агронатурпродукт», перехід права власності на нерухоме майно від ТОВ «Десенто», разом з тим збільшились надходження від фізичних осіб);
– рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів – на 33,8 тис. грн або на 42,7 %;
– транспортного податку – на 44,0 тис. грн або на 69,9%;
– туристичного збору – на 10,2 тис. грн або на 38,1 %;
– плати за надання адміністративних послуг – на 298,1 тис. грн або на 23,7%;
– державного мита – на 68,3 тис. грн або на 10,6% менше.
До спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло 2 581,0 тис. грн (2,0 % усіх доходів).
Без урахування міжбюджетних трансфертів за 9 місяців 2020 року надійшло на 703,7 тис. грн або на 37,5% більше, ніж за аналогічний період минулого року (завдяки надходженню коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту від ТОВ «ІСТРЕЙТ»); з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 3 227,0 тис. грн або на 58,3 % більше.
Без урахування міжбюджетних трансфертів та власних надходжень бюджетних установ надійшло на 57 тис. грн або на 3,1% більше планових показників, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 1 324,0 тис. грн або на 14,1% менше.
Без власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів надійшло 1 870,2 тис. грн, що на 1 773,2 тис. грн або у 19,3 разів більше, ніж надходження за 9 місяців 2019 року.
Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 9 місяців 2020 року:
– власні надходження бюджетних установ (батьківська плата за харчування в дошкільних навчальних закладах; плата за оренду майна бюджетних установ; надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна); благодійні внески, гранти та дарунки; кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів) – 710,7 тис. грн або 27,54 %, надійшло на 1 069,48 тис. грн або на 60,1% менше;
– екологічний податок – 22,2 тис. грн або 0,86 % (виконання плану на період – 121,2 %), зростання – на 3,24 тис. грн або на 17,1%;
– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 9,9 тис. грн або 0,38 % (план не встановлювався), зростання – на 9,59 тис. грн або у 32,3 раза;
– надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1 634,2 тис. грн або 63,32% (виконання – 100%), зростання – на 1 627,92 тис. грн;
– кошти від продажу землі – 203,9 тис. грн або 7,9 % (виконання плану на період – 126,9%), надійшло на 132,64 тис. грн або у 2,9 раза більше.
Виконання видаткової частини бюджету Біляївської міської об’єднаної територіальної громади за 9 місяців 2020 року становить 133 282,4 тис. грн (з урахуванням міжбюджетних трансфертів), у т.ч. по загальному фонду – 96 890,5 тис. грн, що становить 64,4% затверджених зі змінами річних призначень та по спеціальному фонду – 36 391,9 тис. грн (або 81,1%).
Структура видаткової частини загального фонду за економічними категоріями за основними напрямками:
- На оплату праці з нарахуваннями (заклади освіти, культури, спорту, апарат управління) – 67 755,6 тис. грн (69,9%);
- На оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 1 695,3 тис. грн (1,7%);
- Продукти харчування – 726,9 тис. грн (0,7%);
- Поточні трансферти (передача коштів з місцевого бюджету державному бюджету та інших рівнів місцевих бюджетів, надання фінансової підтримки комунальним підприємствам) – 18 288,4 тис. грн (18,9%);
- Інші виплати населенню – 346,2 тис. грн (0,4%);
- Інші заходи по реалізації місцевих програм – 1 010,4 тис. грн (1,0%);
- Інші видатки – 7 067,7 тис. грн (7,4%).
- На видатки соціального спрямування загального фонду бюджету громади спрямовано 62,5 % від його загального обсягу, що становить 60 557,2 тис. грн, які направлені зокрема на утримання галузей:
Освіта – 53 866,2 тис. грн (виконання – 60,5%), з них за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 28 538,5 тис. грн; на дошкільні заклади освіти – 14 558,5 тис. грн. Окрім цього по галузі видатки спеціального фонду склали 1 184,0 тис. грн, з них бюджет розвитку – 858,3 тис. грн (виконання – 27%).
Соціальний захист та соціальне забезпечення – 806,1 тис. грн (виконання 62%);
Охорона здоров’я – 14,1 тис. грн ( виконання 35%);
Культура і мистецтво – 3 195,0 тис. грн (виконання – 65,9%)
Фізична культура і спорт – 2 675,8 тис. грн (виконання – 63,7%).
- На утримання органів місцевого самоврядування спрямовано 16 038,6 тис. грн (57,1% до затверджених річних призначень).
- На інші галузі та напрямки спрямовано 55 470,4 тис. грн, у т.ч. по загальному фонду 20 294,8 тис. грн та по спеціальному фонду – 35 175,6 тис. грн, а саме:
на житлово-комунальне господарство – 12 790,8 тис. грн (виконання – 88,4 % до річних призначень), з них на:
– водопровідно-каналізаційне господарство – 1 089,3 тис. грн;
– забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 1 979,9 тис. грн;
– організація благоустрою населених пунктів – 8 818,7 тис. грн ;
– регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги – 902,9 тис. грн.
на будівництво та регіональний розвиток – 33 694,8 тис. грн, в тому числі:
- здійснення заходів з землеустрою – 210,7 тис. грн;
- розроблення схем планування та забудови територій – 230,2 тис. грн;
- реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій – 33 523,9 тис. грн.
на транспорт та транспорту інфраструктуру, дорожнє господарство – 886,9 тис. грн (100% до річних призначень), з них на:
- утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури – 886,9 тис. грн (або 100%).
на інші напрямки – 8 097,8 тис. грн (91,5 % до річних планових призначень), в тому числі:
- інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю – 1 094,5 тис. грн (або 82%);
- захист населення і території від надзвичайних ситуацій – 176,6 тис. грн (або 99%);
- охорона навколишнього природного середовища – 210,7 тис. грн (92,9%);
- засоби масової інформації – 559,3 тис. грн (або 92,5%);
- субвенції з місцевого бюджету іншим місцевим бюджетам та державному бюджету – 6 056,7 тис. грн (або 93,3%).
З загального фонду бюджету громади до бюджету розвитку (спеціального фонду) при планових призначеннях 22 318,3 тис. грн перераховано кошти у сумі 19 409,4 тис. грн.
Заступник міського голови-
начальник фінансового управління
Біляївської міської ради Н. О. Ніколаєнко