За І півріччя 2020 року до бюджету Біляївської міської об’єднаної територіальної громади надійшло 75 975,1 тис. грн, з них до загального фонду – 70 629,1 тис. грн, до спеціального фонду – 5 346,0 тис. грн.
Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської об’єднаної територіальної громади за І півріччя 2020 року без урахування міжбюджетних трансфертів та власних надходжень бюджетних установ становить 96,9%, з урахуванням міжбюджетних трансфертів — 96 %. Виконання річного плану власних надходжень бюджетних установ – 23,5 %.
Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 43 538,0 тис. грн.
Структура власних доходів бюджету за І півріччя 2020 року:
– податкові надходження – 40 191,3 тис. грн або 92,31 %;
– неподаткові надходження – 3 344,9 тис. грн або 7,68 %;
– доходи від операцій з капіталом – 1,8 тис. грн або 0,004%.
Без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2020 року надійшло на 1 098,8 тис. грн або на 2,6 % більше, ніж за аналогічний період 2019 року; з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 642,1 тис. грн або на 0,9 % більше*
*При порівнянні надходжень дохідної частини бюджету Біляївської міської об’єднаної територіальної громади враховуються надходження за І півріччя 2019 року до бюджетів Біляївської міської об’єднаної територіальної громади та Мирненської сільської ради.
У співставних умовах з урахуванням надходжень податку на доходи фізичних осіб по Мирненській сільській раді та без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2020 року надійшло на 28,2 тис. грн або на 0,06 % менше, ніж за аналогічний період 2019 року.
І. Міжбюджетні трансферти за І півріччя 2020 року в загальному обсязі надходжень становлять 42,7 % або 32 437,081 тис. грн, з них:
1) дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 1 730,1 тис. грн;
2) субвенції – 30 706,981 тис. грн, з них:
– субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 27 404,6 тис. грн, з них:
– освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 24 059,5 тис. грн;
– медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 3 345,1 тис. грн (у рамках заходів реформи фінансування системи охорони здоров’я комунальні заклади охорони здоров’я долучилися до програми медичних гарантій з 1 квітня 2020 року; Національна служба здоров’я України закуповує медичні послуги у закладах охорони здоров’я і оплачує їх за договором);
– субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам – 3 302,381 тис. грн, з них:
– субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 139,629 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на виконання інвестиційних проектів – 3 162,752 тис. грн.
ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів
До загального фонду бюджету надійшло 41 354,7 тис. грн власних доходів (54,4 % усіх доходів), що становить 93,2 % уточненого плану на період. Надійшло на 212,9 тис. грн або на 0,5 % більше, ніж за аналогічний період минулого року; у співставних умовах з ПДФО – на 914,1 тис. грн або на 2,2% менше.
У І півріччі 2020 року надійшло на 3 035,5 тис. грн менше запланованих власних доходів (низькі темпи зростання заробітної плати; зниження ділової активності; тимчасове призупинення діяльності деяких суб’єктів господарювання, вплив норм Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX).
Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2020 року:
– податок на доходи фізичних осіб – 26 309,0 тис. грн або 63,6 % (виконання – 90,8 %);
– єдиний податок – 6 311,3 тис. грн або 15,3 % (виконання – 99,2 % – єдиний податок з юридичних осіб виконано на 69,8%);
– плата за землю – 5 273,0 тис. грн або 12,75 % (виконання – 88,5 %);
– акцизний податок – 1 581,6 тис. грн або 3,8 % (виконання – 108,3 %);
– плата за надання адміністративних послуг – 608,3 тис. грн або 1,5% (виконання – 88,7 %);
– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 557,2 тис. грн або 1,3 % (виконання – 103,4 %);
– державне мито – 320,9 тис. грн або 0,8 % (виконання – 89,9 %);
– адміністративні штрафи та санкції – 167,0 тис. грн або 0,4 % (план не передбачено);
– податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності – 119,59 тис. грн або 0,29 % (виконання – 478,4 %);
– інші надходження – 106,9 тис. грн або 0,26 %.
Якщо порівняти з І півріччям 2019 року, зростання таких надходжень:
– ПДФО у співставних умовах – на 390,1 тис. грн або на 1,5 % (у 2019 році податок на доходи фізичних осіб до бюджету Мирненської сільської ради не надходив відповідно до статті 69 Бюджетного кодексу України), у т.ч. податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати — на 111,6 тис. грн, або на 0,5% більше);
– податку на прибуток підприємств комунальної власності – на 103,5 тис. грн або у 7,4 раза;
– єдиного податку – на 429,9 тис. грн або на 7,3% (завдяки зростанню єдиного податку з фізичних осіб на 657,2 тис. грн або на 15,6%);
– адміністративних штрафів і санкцій – на 107,2 тис. грн або у 2,8 раза більше.
Зменшились, зокрема, такі надходження:
– плата за землю – на 1 224,8 тис. грн або на 18,8% (недоотримано плату за березень 2020 року (вплив норм Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX), заборгованість деяких платників; у квітні 2019 року надійшло 378,3 тис. грн після проведення земельних торгів);
– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – на 189,5 тис. грн або на 25,4 % менше (недоотримано податок за березень 2020 року від юридичних осіб (вплив норм Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX); зменшення у 2020 році надходжень податку від С/Г ТОВ «Ірен-Агронатурпродукт», перехід права власності на нерухоме майно від ТОВ «Десенто»);
– рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів – на 77,4 тис. грн або на 98 %;
– транспортного податку – на 10,5 тис. грн або на 45,3%;
– туристичного збору – на 2,1 тис. грн або на 17,8 %;
– акцизного податку – на 188,1 тис. грн або на 10,6 %;
– плати за надання адміністративних послуг – на 157,3 тис. грн або на 20,5%;
– державного мита – на 140,6 тис. грн або на 30,5% менше.
До спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло 2 183,3 тис. грн (2,9 % усіх доходів).
Без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2020 року надійшло на 885,9 тис. грн або на 68,3% більше, ніж за І півріччя 2019 року (завдяки надходженню коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту); з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 1 058,7 тис. грн або на 24,7 % більше.
Без урахування міжбюджетних трансфертів та власних надходжень бюджетних установ надійшло на 1 576,5 тис. грн або майже у 20 разів більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2020 року:
– власні надходження бюджетних установ – 522,9 тис. грн або 23,95 % (виконання річного плану – 23,5 %), надійшло на 690,6 тис. грн або на 56,9% менше;
– екологічний податок – 15,7 тис. грн або 0,7 % (виконання плану на період – 138,6 %), зростання – на 3,6 тис. грн або на 29,8%;
– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 8,6 тис. грн або 0,4 % (план не передбачено), зростання – на 8,3 тис. грн або у 28 разів;
– надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1 634,2 тис. грн або 74,9% (план не передбачено), у січні-червні 2019 року ці кошти не надходили;
– кошти від продажу землі (авансові внески) – 1,8 тис. грн або 0,08 % (виконання плану на період – 182,8%), надійшло на 69,5 тис. грн або на 97,4% менше.
Виконання видаткової частини бюджету Біляївської міської об’єднаної територіальної громади за І півріччя 2020 року становить 83 536,146 тис. грн (з урахуванням міжбюджетних трансфертів), у т.ч. по загальному фонду – 68204,536 тис.грн, що становить 46% затверджених зі змінами річних призначень та по спеціальному фонду – 15 331,610 тис.грн (або 62%).
Структура видаткової частини загального фонду за економічними категоріями за основними напрямками:
- На оплату праці з нарахуваннями (заклади освіти, культури, спорту, апарат управління) – 47 910,6 тис.грн (70,2%);
- На оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 1 430,4 тис.грн (2,1%);
- Продукти харчування – 668,9 тис.грн (1,0%);
- Поточні трансферти (передача коштів з місцевого бюджету державному бюджету та інших рівнів місцевих бюджетів, надання фінансової підтримки комунальним підприємствам) – 13 311,4 тис.грн (19,5%);
- Інші виплати населенню – 222,6 тис.грн (0,3%);
- Інші заходи по реалізації місцевих програм – 288,3 тис.грн (0,4%);
- Інші видатки – 4 372,4 тис.грн (6,5%).
- На видатки соціального спрямування загального фонду бюджету громади спрямовано 63,3 % від його загального обсягу, що становить 43155,4 тис. грн, які направлені зокрема на утримання галузей:
Освіта – 38 988,8 тис.грн (виконання – 42%), з них за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 21 370,1 тис.грн; на дошкільні заклади освіти – 9 856,8 тис.грн. Окрім цього по галузі видатки спеціального фонду склали 599,5 тис.грн, з них бюджет розвитку – 299,7 тис.грн (виконання – 13%).
Соціальний захист та соціальне забезпечення – 382,7 тис.грн (виконання 27%);
Охорона здоров’я – 6,5 тис.грн ( виконання 16%);
Культура і мистецтво – 2102,9 тис.грн (виконання – 41%)
Фізична культура і спорт – 1674,5 тис.грн (виконання – 40%).
- На утримання органів місцевого самоврядування спрямовано 9 891,0 тис.грн (36% до затверджених річних призначень).
- На інші галузі та напрямки спрямовано 29 872,8 тис.грн, у т.ч. по загальному фонду 15158,1 тис.грн та по спеціальному фонду – 14 714,7 тис.грн, а саме:
на житлово-комунальне господарство – 8 399,8 тис.грн (виконання – 83,3 % до річних призначень), з них на:
– водопровідно-каналізаційне господарство – 844,3 тис.грн;
– забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 1 437,2 тис.грн;
– організація благоустрою населених пунктів – 5 755,9 тис.грн;
– регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги – 362,4 тис.грн.
на будівництво та регіональний розвиток – 13874,7 тис.грн, в тому числі:
- здійснення заходів з землеустрою – 156,2 тис. грн;
- розроблення схем планування та забудови територій – 230,2 тис. грн;
- реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій – 13 488,3 тис.грн.
на транспорт та транспорту інфраструктуру, дорожнє господарство – 886,9 тис.грн (100% до річних призначень), з них на:
- утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури – 886,9 тис.грн (або 100%).
на інші напрямки – 6 711,4 тис.грн (86,9 % до річних планових призначень), в тому числі:
- інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю – 368,7 тис.грн (або 48,8%);
- захист населення і території від надзвичайних ситуацій – 142,0 тис.грн (або 79,6%);
- охорона навколишнього природного середовища – 210,7 тис. грн (92,9%);
- засоби масової інформації – 312,5 тис.грн (або 74,4%);
- субвенції з місцевого бюджету іншим місцевим бюджетам та державному бюджету – 5 677,5 тис.грн (або 92,4%).
З загального фонду бюджету громади до бюджету розвитку (спеціального фонду) при планових призначеннях 5737,465 тис.грн перераховано кошти у сумі 2 972,723 тис.грн.