За 2020 рік до бюджету Біляївської міської територіальної громади надійшло 175 199,5 тис. грн, з них до загального фонду – 161 683,0 тис. грн, до спеціального фонду – 13 516,5 тис. грн.
Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за 2020 рік без урахування міжбюджетних трансфертів та власних надходжень бюджетних установ становить 100,2%, з урахуванням міжбюджетних трансфертів — 100 %.
Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 96 340,0 тис. грн.
Структура власних доходів бюджету за 2020 рік:
– податкові надходження – 90 470,6 тис. грн або 93,9 %;
– неподаткові надходження – 5 573,6 тис. грн або 5,8 %;
– доходи від операцій з капіталом – 295,8 тис. грн або 0,3 %.
Якщо порівнювати з 2019 роком, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 6 141,3 тис. грн або на 6,8 % більше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 18 598,1 тис. грн або на 11,9 % більше*.
У співставних умовах з урахуванням надходжень податку на доходи фізичних осіб по Мирненській сільській раді (у 2015-2019 роках податок на доходи фізичних осіб до бюджету Мирненської сільської ради не надходив відповідно до статті 69 Бюджетного кодексу України, 60% ПДФО по Мирненській сільській раді надходило до районного бюджету) та без урахування міжбюджетних трансфертів за 2020 рік надійшло на 3 744,5 тис. грн або на 4 % більше, ніж за 2019 рік; з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 16 201,3 тис. грн або на 10,2 % більше.
*При порівнянні показників дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади враховуються надходження за 2019 рік до бюджетів Біляївської міської територіальної громади та Мирненської сільської ради.
І. Міжбюджетні трансферти за 2020 рік в загальному обсязі надходжень становлять 45 % або 78 859,531 тис. грн, з них:
1) дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 3 460,200 тис. грн;
2) субвенції – 75 399,331 тис. грн, з них:
– субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 46 186,552 тис. грн, з них:
– освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 41 817,2 тис. грн;
– медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 3 295,102 тис. грн (у рамках заходів реформи фінансування системи охорони здоров’я комунальні заклади охорони здоров’я долучилися до програми медичних гарантій з 1 квітня 2020 року; Національна служба здоров’я України закуповує медичні послуги у закладах охорони здоров’я і оплачує їх за договором); повернено 49,998 тис. грн до Державного бюджету України; – субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій – 1 074,250 тис. грн;
– субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам – 29 212,779 тис. грн, з них:
– субвенція з місцевого бюджету на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 769,730 тис. грн (у 2019 році ця субвенція була виділена районному бюджету Біляївського району для Біляївської ОТГ у сумі 351,912 тис. грн);
– субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 272,696 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду – 389,200 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 496,896 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 943,730 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на виконання інвестиційних проектів – 10 377,907 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на реалізацію програми «Спроможна школа для кращих результатів» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 15 907,620 тис. грн;
– інші субвенції з місцевого бюджету – 55,0 тис. грн.
ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів
До загального фонду бюджету надійшло 93 256,4 тис. грн власних доходів (53,2 % усіх доходів), що становить 100,2 % річного плану. Надійшло на 5 593,1 тис. грн або на 6,4 % більше, ніж за 2019 рік; у співставних умовах з ПДФО – на 3 196,3 тис. грн або на 3,5 % більше.
За 2020 рік надійшло на 169,4 тис. грн більше запланованих власних доходів.
Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 2020 рік:
– податок на доходи фізичних осіб – 58 650,71 тис. грн або 62,89 % (виконання – 96,9 %);
– єдиний податок – 13 784,99 тис. грн або 14,78 % (виконання – 101,1 %, єдиний податок з юридичних осіб виконано на 74,8 %);
– плата за землю – 12 262,54 тис. грн або 13,15 % (виконання – 99,4 %);
– акцизний податок – 3 948,03 тис. грн або 4,23 % (виконання – 136,1 %);
– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1559,74 тис. грн або 1,67 % (виконання – 120 %);
– плата за надання адміністративних послуг – 1 333,92 тис. грн або 1,47% (виконання – 85,2 %);
– державне мито – 873,92 тис. грн або 0,94 % (виконання – 112 %);
– адміністративні штрафи та санкції – 499,04 тис. грн або 0,54 % (план не встановлювався);
– податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності – 119,39 тис. грн або 0,13 % (виконання – 477,6 %);
– інші надходження – 224,08 тис. грн або 0,2 % (виконання – 476,8 %).
Якщо порівняти з 2019 роком, спостерігається зростання, зокрема, таких надходжень:
– ПДФО у співставних умовах – на 2 918,3 тис. грн або на 5,2 %, у т.ч. податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати — на 1 964,2 тис. грн, або на 3,9 % більше); на надходження ПДФО вплинуло зниження ділової активності і, відповідно, переважно низькі темпи зростання заробітної плати; тимчасове призупинення діяльності деяких суб’єктів господарювання, неврожай; у 2019 році надійшло на 843,3 тис. грн більше від виборчих комісій);
– акцизного податку – на 707,3 тис. грн або на 21,8 % більше (збільшилась частка зарахування пального у ІІ півріччі 2020 року порівняно з ІІ півріччям 2019 року та І півріччям 2020 року; зростання надходжень акцизного податку з реалізації роздрібної торгівлі підакцизних товарів; нові платники);
– податку на прибуток підприємств комунальної власності – на 103,3 тис. грн або у 7,4 раза;
– єдиного податку – на 396,3 тис. грн або на 3 % (зростання надходжень єдиного податку з фізичних осіб на 1 057,6 тис. грн або на 12,1 %);
– адміністративних штрафів і санкцій – на 374,7 тис. грн або у 4 раза більше;
– податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, – на 33,6 тис. грн або на 2,2 % (надійшло більше податку від фізичних осіб; зменшення податку на нерухоме майно з юридичних осіб пов’язано з нормами Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX щодо звільнення від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за березень 2020 року об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб; також зменшились надходжень податку від С/Г ТОВ «Ірен-Агронатурпродукт», перехід права власності на нерухоме майно від ТОВ «Десенто»).
Менше надійшло, зокрема, таких надходжень:
– плати за землю – на 860,6 тис. грн або на 6,6 % (недоотримано плату за землю за березень 2020 року відповідно до Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX, згідно з нормами якого було звільнено від оподаткування за березень 2020 року земельним податком та орендною платою за земельні ділянки державної та комунальної власності земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності); у квітні 2019 року надійшло 378,3 тис. грн після проведення земельних торгів);
– рентної плати та плати за використання інших природних ресурсів – на 33,7 тис. грн або на 42,5 %;
– транспортного податку – на 34,2 тис. грн або на 47,6 %;
– туристичного збору – на 9,7 тис. грн або на 27,2 %;
– плати за надання адміністративних послуг – на 381,2 тис. грн або на 22,2%;
– державного мита – на 33 тис. грн або на 3,6% менше (зменшились надходження від державного мита, пов’язаного з видачею та оформлення закордонних паспортів (посвідок) та паспортів громадян України).
До спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло 3 083,6 тис. грн (1,8 % усіх доходів).
Без урахування міжбюджетних трансфертів за 2020 рік надійшло на 548,2 тис. грн або на 21,6 % більше, ніж за 2019 рік (завдяки надходженню коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту від ТОВ «ІСТРЕЙТ»); з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 439,3 тис. грн або на 3,1 % менше.
Без урахування міжбюджетних трансфертів та власних надходжень бюджетних установ надійшло на 18,1 тис. грн або на 0,9 % більше планових показників, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 135,3 тис. грн або на 1,1 % менше.
Без власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів надійшло 1975,2 тис. грн, що на 1 862,2 тис. грн або у 17,5 разів більше, ніж надходження за 2019 рік.
Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 2020 рік:
– власні надходження бюджетних установ (батьківська плата за харчування в дошкільних навчальних закладах; плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна; надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна); благодійні внески, гранти та дарунки; кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів) – 1 108,4 тис. грн або 35,95 %, надійшло на 1 314,0 тис. грн або на 54,2% менше (виконання – 49,7 % – частину 2020 року ДНЗ не здійснювали прийом дітей);
– екологічний податок – 35,01 тис. грн або 1,14 % (виконання плану – 129,7 %), зростання – на 6,6 тис. грн або на 23,2 %;
– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 9,9 тис. грн або 0,32 % (план не встановлювався), зростання – на 3,4 тис. грн або на 53,3 %;
– надходження коштів від відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва – 0,24 тис. грн або 0,01 % (план не встановлювався), надійшло на 0,3 тис. грн або на 56,8 % менше);
– надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту – 1 634,2 тис. грн або 53 % (виконання уточненого плану – 100%), зростання – на 1 627,92 тис. грн або у 258,8 раза;
– кошти від продажу землі – 295,8 тис. грн або 9,59 % (виконання уточненого плану – 100%), надійшло на 224,5 тис. грн або у 4,1 раза більше.
Виконання видаткової частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за 2020 рік становить 186542,0 тис.грн (з урахуванням міжбюджетних трансфертів), у т.ч. по загальному фонду – 144283,6 тис.грн, що становить 96,3% затверджених зі змінами річних призначень та по спеціальному фонду – 42258,4 тис.грн (або 87,8%).
На захищені статті протягом 2020 року спрямовано видатків обсягом 104891,1 тис. грн, або 72,7% від загального фонду бюджету, з них:
- на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 98727,8 тис. грн (94,1%);
- на медикаменти та перев’язувальні матеріали – 113,9 тис.грн (0,1%);
- на забезпечення продуктами харчування – 1945,8 тис.грн (1,8%) ;
- на комунальні послуги та енергоносії по бюджетним установам – 3536,9 тис.грн (3,4%);
- інші виплати населенню – 566,7 тис.грн (0,5%).
Видатки по захищених статтях протягом року проводились своєчасно та в повному обсязі.
Інші витрати місцевого бюджету становлять 39392,5 тис.грн, з них:
- за рахунок коштів місцевого бюджету проведені видатки по місцевим програмам з початку року з загального фонду – 25218,011 тис.грн;
- передано до районного бюджету у вигляді міжбюджетних трансфертів – 6287,2 тис. грн.
- На видатки соціального спрямування загального фонду бюджету громади спрямовано 62,5 % від його загального обсягу, що становить 90215,0 тис.грн, які направлені зокрема на утримання галузей:
Освіта – 80286,4 тис.грн (виконання – 94,6%), з них за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 41567,7 тис.грн; на дошкільні заклади освіти – 21950,4 тис.грн. Окрім цього по галузі видатки спеціального фонду склали 3170,8 тис.грн, з них бюджет розвитку – 2344,2 тис.грн (виконання – 70%).
Соціальний захист та соціальне забезпечення – 1174,8 тис.грн (виконання 94,5%);
Охорона здоров’я – 22,0 тис. грн ( виконання 54,5%);
Культура і мистецтво – 4682,7 тис. грн (виконання – 97,4%)
Фізична культура і спорт – 4049,1 тис. грн (виконання – 99,3%).
- На утримання органів місцевого самоврядування спрямовано 26261,0 тис.грн (98,0% до затверджених річних призначень).
- На інші галузі та напрямки спрямовано 66461,4 тис.грн, у т.ч. по загальному фонду 27447,6 тис.грн та по спеціальному фонду – 39013,8 тис.грн, а саме:
на житлово-комунальне господарство – 19509,6 тис.грн (виконання – 100 % до річних призначень), з них на:
– експлуатацію та технічне обслуговування житлового фонду – 1365,2 тис. грн;
– водопровідно-каналізаційне господарство – 1347,4 тис.грн;
– забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 2584,0 тис.грн;
– організація благоустрою населених пунктів – 12644,6 тис.грн;
– регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги – 2087,2 тис.грн;
– реалізація державних та місцевих житлових програм –769,7 тис. грн.
на будівництво та регіональний розвиток – 36511,5 тис.грн, в тому числі:
- здійснення заходів з землеустрою – 210,7 тис. грн;
- розроблення схем планування та забудови територій – 367,2 тис. грн;
- виконання інвестиційних проектів – 36144,3 тис. грн;
- реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій – 12937,3 тис.грн.
на транспорт та транспорту інфраструктуру, дорожнє господарство – 1034,6 тис.грн (100% до річних призначень), з них на:
- утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури – 1034,6 тис.грн (або 100%).
на інші напрямки – 9195,0 тис.грн (99,3 % до річних планових призначень), в тому числі:
- інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю – 1314,9 тис.грн (або 99,9%);
- захист населення і території від надзвичайних ситуацій – 176,6 тис.грн (або 100%);
- охорона навколишнього природного середовища – 226,7 тис. грн (100%);
- засоби масової інформації – 739,7 тис.грн (або 100%);
- субвенції з місцевого бюджету іншим місцевим бюджетам та державному бюджету – 6737,1тис.грн (або 99%).
З загального фонду бюджету громади до бюджету розвитку (спеціального фонду) при планових призначеннях 23536,6 тис.грн перераховано кошти у сумі 23533,8 тис.грн.
Заступник міського голови-
начальник фінансового управління
Біляївської міської ради Н. О. Ніколаєнко