За 2021 рік року до бюджету Біляївської міської територіальної громади надійшло 260 547,180 тис. грн, з них до загального фонду – 240 851,909 тис. грн, до спеціального фонду – 19 695,271 тис. грн.
Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за 2021 рік без урахування власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів становить 106%, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – 102,9%.
Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 140 222,8 тис. грн.
Структура власних доходів бюджету за 2021 рік:
– податкові надходження – 129 508,6 тис. грн або 92,36 %;
– неподаткові надходження – 10 606,9 тис. грн або 7,56 %;
– доходи від операцій з капіталом – 107,3 тис. грн або 0,08 %.
Якщо порівнювати з 2020 роком, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 38 588,5 тис. грн або на 38 % більше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 71 543,7 тис. грн або на 37,9 % більше*.
У співставних умовах з урахуванням надходжень податку на доходи фізичних осіб по Граденицькій та Кагарлицькій сільським радам (у 2015-2020 роках податок на доходи фізичних осіб до бюджету цих сільських рад не надходив відповідно до статті 69 Бюджетного кодексу України, 60% ПДФО надходило до районного бюджету) та без урахування міжбюджетних трансфертів за 2021 рік надійшло на 34 524,5 тис. грн або на 32,7 % більше, ніж за 2020 рік; з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 67 479,6 тис. грн або на 35 % більше.
*При порівнянні показників дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади враховуються надходження за 2020 рік до бюджетів Біляївської міської територіальної громади, Граденицької та Кагарлицької сільських рад.
І. Міжбюджетні трансферти за 2021 рік в загальному обсязі надходжень становлять 46,2 % або 120 324,378 тис. грн, з них:
1) дотації – 12 505,650 тис. грн:
– базова дотація – 3 255,700 тис. грн;
– дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 6 438,450 тис. грн;
– дотація з місцевого бюджету на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих бюджетів за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 2 400,0 тис. грн;
– інші дотації з місцевого бюджету – 411,500 тис. грн.
2) субвенції – 107 818,728 тис. грн, з них:
– субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 88 914,899 тис. грн, з них:
– освітня субвенція – 74 575,300 тис. грн;
– субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій – 14 339,599 тис. грн;
– субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам – 18 903,829 тис. грн, з них:
– субвенція з місцевого бюджету на проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, підтримку малих групових будинків та забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 1 667,676 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 283,730 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 998,303 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на утримання об’єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об’єктів спільного користування – 550,0 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на виконання інвестиційних проектів – 8 199,999 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах – 1 285,0 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на здійснення природоохоронних заходів – 2 919,121 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 1 800,0 тис. грн;
– інші субвенції з місцевого бюджету – 1 200,0 тис. грн.
ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів
До загального фонду бюджету надійшло 134 186,250 тис. грн власних доходів (51,5 % усіх доходів), що становить 106,0 % плану (+7 620,5 тис. грн). Надійшло на 35 809,7 тис. грн або на 36,4 % більше, ніж за 2020 рік; у співставних умовах з ПДФО – на 31 745,6 тис. грн або на 31% більше.
Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 2021 рік:
– податок на доходи фізичних осіб – 84 414,46 тис. грн або 62,91 % (виконання – 113,6 %);
– єдиний податок – 21 044,51 тис. грн або 15,68 % (виконання – 115,8 %,);
– плата за землю – 16 143,08 тис. грн або 12,03 % (виконання – 62,7 % – очікувались надходження земельного податку від Одеської міської ради за 2020 рік та січень-листопад 2021 року; податковий борг з орендної плати деяких платників);
– акцизний податок – 4 807,65 тис. грн або 3,58 % (виконання – 108,8 %);
– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 2 636,01 тис. грн або 1,96 % (виконання – 146,4 %);
– плата за надання адміністративних послуг – 1 950,53 тис. грн або 1,45% (виконання – 159,0 %);
– державне мито – 1 347,88 тис. грн або 1 % (виконання – 168,5 %);
– адміністративні штрафи та санкції – 490,3 тис. грн або 0,37 % (виконання –26219,5%);
– рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів – 354,14 тис. грн або 0,26 % (виконання – 17706,8 %)
– інші надходження – 997,69 тис. грн або 0,74 % (з них 762,4 тис. грн – повернення невикористаної субвенції фінансовим управлінням Біляївської РДА та повернення залишків в сумі 118,2 тис. грн сектором культури Біляївської РДА).
Якщо порівняти з 2020 роком, було зростання таких надходжень:
- ПДФО у співставних умовах – на 21 699,7 тис. грн або на 34,6 %, з них податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – на 17 671,9 тис. грн, або на 32,1 % більше).
Зростання надходжень пов’язане з появою нових платників, зростанням мінімальної заробітної плати, збільшенням надходжень, зокрема, від комунального некомерційного підприємства «Біляївська багатопрофільна лікарня» Біляївської міської ради, комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» (доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам закладів охорони здоров’я комунальної форми власності, які надають медичну допомогу хворим на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, та тим, що забезпечують життєдіяльність населення), Філії «Інфоксводоканал», ТОВ «Стройспецтехника», С/Г ТОВ «Південьагропереробка», ТОВ «Ламан транс-експрес», АТ «Одесагаз», Біляївської лікарні ветмедицини, МРАКС «РІПАК», ТОВ «Форвард-транс групп», ТОВ «Бєл-транс», ТОВ «Флайком», ПП «ВИТА-МЕД І», ПРАТ ВО «Одеський консервний завод», ПМП «Алес», ТОВ «Гіпократ Ентам», ТОВ «Смартлаб», ПФ «Елісія», ТОВ «Бєлнет», АТ КБ «Приватбанк», ПП Агрофірма «Промінь»;
На 2 833,6 тис. грн або на 68,8 % збільшились надходження податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу (зміна структури ГУНП в Одеській області і створення у м. Біляївка Одеського районного управління № 2 ГУНП в Одеській області).
Надійшло більше ПДФО за надання в оренду паїв;
- єдиного податку – на 3 674,9 тис. грн або на 21,2 % (зростання надходжень єдиного податку з фізичних осіб на 3 920,0 тис. грн або на 34,3 %);
- плата за землю – на 2 667,3 тис. грн або на 19,8 % (нові платники, перегляд договорів оренди, погашення податкового боргу);
- податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, – на 927,1 тис. грн або на 54,2 % (зростання мінімальної заробітної плати, нові платники, сплата за минулі періоди);
- акцизного податку – на 722,6 тис. грн або на 17,7 % більше;
- плати за надання адміністративних послуг – на 604,6 тис. грн або на 44,9 %;
- державного мита – на 473,9 тис. грн або на 54,2 %;
- рентної плати – на 304,5 тис. грн або у 7,1 раза більше;
- туристичного збору – на 29,4 тис. грн або у 2,1 раза більше.
- інших надходжень (ККДБ 24060000) – на 824,7 тис. грн або в 9,2 раза більше.
Згідно з нормами Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX було звільнено від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за березень 2020 року об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб; а також земельним податком та орендною платою за земельні ділянки державної та комунальної власності земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності (по Біляївській громаді сума пільги становила 990 тис. грн плати за землю та 80 тис. грн податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки).
Менше надійшло, зокрема:
– транспортного податку – на 21,8 тис. грн або на 43,5 % (було повернення помилково сплаченого транспортного податку в сумі 12,5 тис. грн);
– штрафів та санкцій – на 16,3 тис. грн або на 3,2 %.
До спеціального фонду бюджету надійшло 6 036,6 тис. грн (2,3 % усіх доходів) – на 2 778,9 тис. грн або на 85,3 % більше, ніж за 2020 рік (завдяки зростанню власних надходжень бюджетних установ). Виконання – 230,5%.
Без власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів надійшло 149,9 тис. грн або 99,6 % плану, якщо порівняти з 2020 роком – на 1 827,9 тис. грн або на 92,4 % менше (були надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту в сумі 1 634,2 тис. грн та більша сума коштів від продажу землі).
Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 2021 рік:
– власні надходження бюджетних установ (батьківська плата за харчування дітей в дошкільних навчальних закладах, плата за навчання дітей в КЗ «Біляївська мистецька школа» з 1 березня 2021 року, плата за послуги, які надаються КУ «ЦНСП «Родинне коло» Біляївської міської ради; плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»; надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна); благодійні внески, гранти та дарунки) – 5 886,61 тис. грн або 97,5 % надходжень, що на 4 607,8 тис. грн або в 4,6 раза більше, ніж надходження 2020 року (більше надходжень у натуральній формі; частину 2020 року ДНЗ не здійснювали прийом дітей); виконання річного плану – 238,5%;
– екологічний податок – 36,37 тис. грн або 0,6 % надходжень (виконання – 98,3 %), якщо порівняти з 2020 роком – на 1,3 тис. грн або на 3,5 % менше (переплата у деяких платників);
– кошти від продажу землі – 107,33 тис. грн або 1,8 % надходжень, 100 % плану (на 188,5 тис. грн або на 63,7 % менше, ніж за 2020 рік);
– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 6,25 тис. грн або 0,1 % надходжень (якщо порівняти з 2020 роком – на 3,6 тис. грн або на 36,9 % менше).
За 2021 рік бюджет Біляївської міської територіальної громади виконано по видатках на загальну суму 253 084,273 тис.грн,що становить 65,2% річних призначень, з них: загальний фонд – 217 436,903 тис. грн, спеціальний фонд – 35 647,370 тис. грн.
На захищені статті, затверджені рішенням Біляївської міської ради «Про бюджет Біляївської міської територіальної громади на 2021 рік» від 24.12.2020 року №36-3/VIІ з внесеними змінами, спрямовано 170 528,705 тис. грн, з них:
- на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 157 830,294 тис. грн (в тому числі за рахунок міжбюджетних трансфертів з державного та обласного бюджетів 66 699,568 тис. грн, за рахунок коштів місцевого бюджету – 91 130,726 тис. грн.);
- на медикаменти та перев’язувальні матеріали – 227,000 тис. грн;
- на забезпечення продуктами харчування – 4 505,499 тис.грн;
- на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по бюджетним установам – 7 392,677 тис.грн;
- інші виплати населенню – 573,235 тис.грн.
Видатки по захищених статтях протягом звітного періоду проводились своєчасно та в повному обсязі.
Інші витрати місцевого бюджету становлять 46 908,198 тис.грн, з них:
- видатки на реалізацію заходів місцевих регіональних програм по загальному фонду бюджету освоєно на суму 27 446,581 тис.грн.
- На видатки соціального спрямування загального фонду бюджету громади спрямовано 75,2 % від його загального обсягу, що становить 163 407,9 тис.грн, які направлені зокрема на утримання галузей:
Освіта – 141165,3 тис.грн (виконання – 94,5%), з них за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 66531,5 тис.грн; на дошкільні заклади освіти – 36119,1 тис.грн. Окрім цього по галузі видатки спеціального фонду склали 4348,3 тис.грн.
Соціальний захист та соціальне забезпечення – 2400,5 тис.грн. (виконання 99,5%);
Охорона здоров’я – 5676,5 тис.грн. ( виконання 95%);
Культура і мистецтво – 8770,7 тис.грн. (виконання – 95,4%)
Фізична культура і спорт – 5394,8 тис.грн. (виконання – 99,9%).
- На утримання органів місцевого самоврядування спрямовано 29 538,0 тис.грн (99,2% до затверджених річних призначень).
- На інші галузі та напрямки спрямовано 54887,0 тис.грн, у т.ч. по загальному фонду 23950,7 тис.грн та по спеціальному фонду – 30936,3 тис.грн, а саме:
на житлово-комунальне господарство – 22830,2 тис.грн (виконання – 79,3 % до річних призначень), з них на:
– забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 3768,9 тис.грн;
– організація благоустрою населених пунктів – 16013,9 тис.грн;
- на забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства – 744,3 тис. грн;
- відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) – 486,2 тис. грн;
- проектні, будівельно-ремонтні роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб з їх числа –1667,7 тис. грн;
- інша діяльність, пов’язана з експлуатацією об’єктів житлово-комунального господарства – 149,9 тис. грн.
на будівництво та регіональний розвиток – 25394,0 тис.грн, в тому числі:
- виконання інвестиційних проектів в рамках здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій –14339,6 тис.грн;
- виконання інвестиційних проектів за рахунок субвенцій з інших бюджетів – 10606,7 тис. грн;
- розроблення схем планування та забудови територій – 253,8 тис.грн;
- реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій – 193,9 тис.грн;
на інші напрямки – 6662,8 тис.грн (99,7% до річних планових призначень), в тому числі:
- транспорт та транспортна інфраструктура, дорожнє господарство – 1897,9 тис.грн (99,6%);
- інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю – 946,8 тис.грн. (або 100%);
- засоби масової інформації – 735,4 тис.грн. (або 99,6%);
- охорона навколишнього природного середовища – 2991,4 тис. грн;
захист населення і територій від надзвичайних ситуацій – 91,3 тис. грн.
Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за 2021 рік