Інформація про виконання бюджету Біляївської міської територіальної громади за 2023 рік

За 2023 рік до бюджету Біляївської міської територіальної громади надійшло 257 088,6 тис. грн, з них до загального фонду – 248 864,7 тис. грн, до спеціального фонду – 8 223,9 тис. грн.

   Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за 2023 рік без урахування міжбюджетних трансфертів становить 104,8%, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – 103,2%.

    Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 174 427,6 тис. грн.

Структура власних доходів бюджету за 2023 рік:

– податкові надходження –  160 847,4 тис. грн або 92,2 %;

– неподаткові надходження – 12 784,5  тис. грн або 7,3 %;

– доходи від операцій з капіталом – 795,7 тис. грн або 0,5 %.

   Якщо порівняти з 2022 роком, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 9 124,4 тис. грн або на 5,5 % більше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 9 167,9 тис. грн або на 3,7% більше.

 І. Міжбюджетні трансферти за 2023 рік в загальному обсязі надходжень становлять 32,15 % або 82 660,95 тис. грн, з них:

1) дотації  – 4 474,3 тис. грн, з них:

   – базова дотація – 3 483,4 тис. грн;

   – додаткова дотація з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення повноважень органів місцевого самоврядування на деокупованих, тимчасово окупованих та інших територіях України, що зазнали негативного впливу у зв’язку з повномасштабною збройною агресією російської федерації –                    990,9 тис. грн;

2) субвенції – 78 186,65 тис. грн, з них:

–   освітня субвенція з державного бюджету – 70 466,3 тис. грн;

 –  субвенція з місцевого бюджету на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей осіб, визначених пунктами 2-5 частини першої статті 10¹ Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, для осіб з інвалідністю I – II групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, визначених пунктами 11-14 частини другої статті 7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, та які потребують поліпшення житлових умов за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 4 548,514 тис. грн;

  субвенція з місцевого бюджету на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей учасників бойових дій на території інших держав, визначених у абзаці першому пункту 1 статті 10 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, для осіб з інвалідністю I-II групи з числа учасників бойових дій на території інших держав, інвалідність яких настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, пов’язаних з перебуванням у цих державах, визначених пунктом 7 частини другої статті 7 Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, та які потребують поліпшення житлових умов за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 1 777,195 тис. грн;

 – субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфери освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 181,992 тис. грн;

субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 265,396 тис. грн;

   – субвенція з місцевого бюджету на виконання окремих заходів з реалізації соціального проекту “Активні парки – локації здорової України” за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 58,853 тис. грн;

   – інші субвенції з місцевого бюджету – 888,4 тис. грн.

ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів

До загального фонду бюджету надійшло 166 385,7 тис. грн власних доходів (64,72 % усіх доходів), що становить 100,9 % уточненого плану                   (+ 1 527,8 тис. грн). Надійшло на 10 201,1 тис. грн або на 6,5% більше проти 2022 року.

Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 2023 рік:

податок на доходи фізичних осіб – 101 968,9 тис. грн або 61,3 % (виконання уточненого плану – 96,3 % або -3 944,1 тис. грн);

єдиний податок – 26 887,6 тис. грн або 16,2 % (виконання уточненого плану – 109,9 % або + 2411,6 тис. грн);

плата за землю –  19 681,0 тис. грн або 11,8 % (виконання уточненого плану – 106,0 % або + 1 119,0 тис. грн);

акцизний податок – 8 203,2 тис. грн або 4,9 % (виконання уточненого плану – 108,6 % або + 648,2 тис. грн);

податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 3 771,3 тис. грн або 2,3 % (виконання уточненого плану – 131,1 % або + 894,3 тис. грн);

плата за надання адміністративних послуг – 2 350,6 тис. грн або 1,4 % (виконання уточненого плану – 86,6 % або -363,4 тис. грн);

державне мито – 2 096,8 тис. грн або 1,3 % (виконання уточненого плану – 132,3 % або + 512,3 тис. грн);

штрафи та санкції – 556,8 тис. грн або 0,3 % (виконання уточненого плану – 138,2 % або + 153,9 тис. грн);

інші надходження – 869,5 тис. грн або 0,5%.

Проти 2022 року зростання, зокрема, таких надходжень:

  • єдиного податку на 8 020,7 тис. грн або на 42,5 % (сплата мінімального податкового зобов’язання сільськогосподарськими товаровиробниками на суму 4 353,7 тис. грн; більше надходжень від юридичних осіб-платників третьої групи завдяки переходу деяких суб’єктів господарювання із загальної системи оподаткування на 2% єдиного податку; поновлення сплати податку частиною платників І та ІІ групи єдиного податку з 1 серпня 2023 року; більше надходжень від фізичних осіб-платників ІІІ групи єдиного податку);
  • плати за землю на 3 402,4 тис. грн або на 20,9 % (індексація нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення на 15%, нові договори оренди землі, погашення податкового боргу, сплата річних сум за результатами електронного аукціону);
  • акцизного податку на 3 263,3 тис. грн або на 66,1% (зростання надходжень акцизного податку з пального; більше акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання підакцизних товарів завдяки новому механізму зарахування акцизного податку з реалізації тютюнових виробів з 1 травня 2023 року; зростання ставок акцизу на тютюнові вироби);

        Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» було встановлено, зокрема, ставку акцизного податку на пальне у розмірі 0 євро. Повернено акцизний податок на пальне Законом України від 21.09.2022 № 2618-IX «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо ставок акцизного податку на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану»;

  • податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – на 1 493,6 тис. грн або на 65,6 % (зростання мінімальної заробітної плати, більше платників сплатили у звітному періоді, сплата фізичними особами за минулі періоди, нові об’єкти оподаткування);
  • державного мита – на 1 085,7 тис. грн або у 2,1 раза;
  • інших надходжень (ККДБ 24060300) на 536,9 тис. грн або у 6,5 раза (повернення коштів минулих років за природний газ КНП «Біляївська багатопрофільна лікарня» (98,1 тис. грн) та управлінням освіти Біляївської міської ради (340,6 тис. грн); повернення невикористаної субвенції минулих років фінансовим управлінням Одеської районної військової адміністрації у сумі 88,5 тис. грн).

Менше надійшло, зокрема:

  • податку на доходи фізичних осібна 5 311,5 тис. грн або на 5 % (Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України» від 8 листопада 2023 року № 3428-IX щодо зарахування з 1 жовтня 2023 року військового податку на доходи фізичних осіб до Державного бюджету України);

      – плати за надання адміністративних послуг на  1 583,7 тис. грн або на 40,3 % (у 2022 році був більший попит на оформлення закордонних паспортів;           з 27 вересня 2023 року Біляївський відділ Головного управління Державної міграційної служби України в Одеській області здійснює прийом у с. Маяки);

      – рентної платина 665,4 тис. грн або на 90 %;

     – штрафів та санкцій на 43,0 тис. грн або на 7,2 %;

До спеціального фонду бюджету надійшло 8 041,9 тис. грн доходів без міжбюджетних трансфертів (3,13 % усіх доходів)  на 1 076,8 тис. грн або на 11,8 % менше проти 2022 року. Виконання уточненого річного плану – 532,7%. Виконання без урахування власних надходжень бюджетних установ – 987,3 тис. грн (+153,0 тис. грн або 118,3% уточненого плану). Без урахування власних надходжень бюджетних установ надійшло на 447,5 тис. грн або на 31,2 % менше проти 2022 року.

Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 2023 рік:

власні надходження бюджетних установ (плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю (плата за навчання дітей в КЗ «Біляївська мистецька школа», плата за послуги, які надаються КУ «ЦНСП «Родинне коло» Біляївської міської ради); плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»; благодійні внески, гранти та дарунки; надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів)7 054,6 тис. грн або 87,7 % надходжень спеціального фонду, що на 629,3 тис. грн або на 8,2% менше проти надходжень 2022 року; виконання річного плану – 1044,5% (+ 6 379,2 тис. грн);

кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення 795,7 тис. грн або 9,9% надходжень (виконання – 101,7% уточненого плану або +13,4 тис. грн; надійшло на 526,4 тис. грн на 39,8 % менше проти 2022 року);

екологічний податок130,1 тис. грн або 1,6 % надходжень (виконання –      250,2 % або + 78,1 тис. грн); надійшло на 64,6 тис. грн або на 98,6 % більше проти 2022 року;

– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності61,5 тис. грн або 0,8 % надходжень; надійшло на 15,1 тис. грн або на 32,6 % більше проти 2022 року.

     Протягом 2023 року на фінансування видатків загального фонду бюджету Біляївської міської територіальної громади спрямовано 239,5 млн. грн з урахуванням трансфертів з державного бюджету, що забезпечило виконання показників видаткової частини міського бюджету на 98,7 відсотка до уточненого планового обсягу бюджетних асигнувань на звітний період (242,7 млн. грн).

Захищені статті освоєно на суму 178028,6 тис.грн, або 74,3% від загального обсягу видатків, з них:

  • на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 166 242,0 тис. грн (в тому числі за рахунок міжбюджетних трансфертів з державного бюджету (освітня субвенція) 70 466,3 тис. грн, за рахунок коштів місцевого бюджету – 95 775,7 тис. грн, з яких 23,9 % або 22 922,9 тис. грн це оплата праці з нарахуваннями працівникам дитячих дошкільних закладів громади);
  • на медикаменти та перев’язувальні матеріали – 159,0 тис. грн;
  • на продукти харчування – 199,7 тис. грн;
  • на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по бюджетним установам –9 941,1 тис. грн;
  • інші виплати населенню – 1 486,8 тис. грн.

Видатки по захищених статтях протягом звітного періоду проводились своєчасно та в повному обсязі.

Інші витрати міського бюджету становлять 61 483,3 тис. грн, в тому числі  видатки на реалізацію заходів місцевих регіональних програм по загальному фонду бюджету складають 36 856,9 тис. грн.

На видатки соціального спрямування загального фонду бюджету громади спрямовано 69,5 % від його загального обсягу, що становить 166 457,9 тис. грн, які направлені зокрема на утримання галузей:

Освіта – 134 909,0 тис. грн (виконання – 99,2%), з них за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 70 466,3 тис. грн; на дошкільні заклади освіти – 27 776,6 тис. грн.

Соціальний захист та соціальне забезпечення – 4399,2 тис.грн (виконання 98,3%);

Охорона здоров’я – 9 547,5 тис. грн (виконання 95,6%);

Культура і мистецтво – 9 978,8 тис. грн (виконання – 98,2%)

Фізична культура і спорт – 7 623,4 тис. грн (виконання – 99,2%).

     На житлово-комунальне господарство – 24 642,5 тис.грн (виконання –              100 % до планових показників на звітний період), з них на:

     – експлуатацію та технічне обслуговування житлового фонду (поточний ремонт підвального приміщення  під найпростіше укриття багатоквартирного житлового будинку вул. Садова, 15) – 1 470,2 тис. грн;

– забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 1 572,3 тис. грн;

– організація благоустрою населених пунктів – 20 721,2 тис. грн;

– на забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства – 470,2 тис. грн;

  • відшкодування різниці між  розміром  ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися  або погоджувалися рішенням  місцевого органу виконавчої влади та органу  місцевого  самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) – 408,6 тис. грн.

На іншу економічну діяльність – 4 677,9 тис. грн (виконання 93,5%), в тому числі:

  • здійснення заходів із землеустрою, розроблення схем планування та забудови територій – 467,1 тис. грн;
  • транспорт та транспортна інфраструктура, дорожнє господарство – 1 267,4 тис. грн;
  • інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю – 2 943,4 тис. грн.

На захист населення і територій від надзвичайних ситуацій спрямовано видатків на суму 1 509,4 тис. грн:

  • на заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха 1 400,0 тис. грн;
  • на заходи з організації рятування на водах 109,4 тис. грн;

На забезпечення громадського порядку та безпеки – 741,0 тис. грн.

На  заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій, наслідків стихійного лиха та інших непередбачуваних заходів за рахунок коштів резервного фонду  за 2023 рік спрямовано 188,2 тис. грн.

За звітний період на інші субвенції з місцевого бюджету спрямовано видатків на суму 674,6 тис. грн (100%).

Протягом минулого року передано субвенцій з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів у сумі 1 199,8 тис. грн, що складає 100 % від запланованого на рік обсягу.

Касові видатки по спеціальному фонду бюджету громади (бюджету розвитку) складають  21 967,3 тис. грн при плані на 2023 рік 22 715,2 тис. грн, або 96,7%. На реалізацію заходів місцевих регіональних програм за рахунок спеціального фонду бюджету спрямовано суму 10 376,5 тис. грн.

Аналіз показників щодо виконання бюджету Біляївської міської територіальної громади за січень-грудень 2022 – 2023 років

Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за 2023 рік

Порівняльний аналіз надходжень до бюджету Біляївської міської територіальної громади за 2022-2023 роки