За 9 місяців 2021 року до бюджету Біляївської міської територіальної громади надійшло 181 025,675 тис. грн, з них до загального фонду – 169 580,157 тис. грн, до спеціального фонду – 11 445,518 тис. грн.
Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за 9 місяців 2021 року без урахування власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів становить 99%, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – 96,3%.
Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 100 672,4 тис. грн.
Структура власних доходів бюджету за 9 місяців 2021 року:
– податкові надходження – 92 225,13 тис. грн або 91,6 %;
– неподаткові надходження – 8 441,9 тис. грн або 8,39 %;
– доходи від операцій з капіталом – 5,33 тис. грн або 0,005 %.
Якщо порівнювати з 9 місяцями 2020 року, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 29 345,0 тис. грн або на 41,1 % більше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 44 421,3 тис. грн або на 32,5 % більше*.
У співставних умовах з урахуванням надходжень податку на доходи фізичних осіб по Граденицькій та Кагарлицькій сільським радам (у 2015-2020 роках податок на доходи фізичних осіб до бюджету вказаних вище сільських рад не надходив відповідно до статті 69 Бюджетного кодексу України, 60% ПДФО надходило до районного бюджету) та без урахування міжбюджетних трансфертів за 9 місяців 2021 року надійшло на 26 370,4 тис. грн або на 35,5 % більше, ніж за 9 місяців 2020 року; з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 41 446,7 тис. грн або на 29,7 % більше.
*При порівнянні показників дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади враховуються надходження за 9 місяців 2020 року до бюджетів Біляївської міської територіальної громади, Граденицької та Кагарлицької сільських рад
І. Міжбюджетні трансферти за 9 місяців 2021 року в загальному обсязі надходжень становлять 44,4 % або 80 353,3 тис. грн, з них:
1) дотації – 6 924,035 тис. грн:
– базова дотація – 2 441,700 тис. грн;
– дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 4 482,335 тис. грн;
2) субвенції – 73 429,284 тис. грн, з них:
– субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 67 818,300 тис. грн, з них:
– освітня субвенція – 54 868,300 тис. грн;
– субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій – 12 950,0 тис. грн;
– субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам – 5 610,984 тис. грн, з них:
– субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 169,281 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 1 000,260 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на утримання об’єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об’єктів спільного користування – 550,0 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на виконання інвестиційних проектів – 3 391,443 тис. грн;
– інші субвенції з місцевого бюджету – 500,0 тис. грн.
ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів
До загального фонду бюджету надійшло 95 568,3 тис. грн власних доходів (52,8 % усіх доходів), що становить 99 % плану за звітний період. Надійшло на 26 934,0 тис. грн або на 39,2 % більше, ніж за 9 місяців 2020 року; у співставних умовах з ПДФО – на 23 959,33 тис. грн або на 33,5% більше.
За 9 місяців 2021 року надійшло на 963,4 тис. грн менше запланованих власних доходів.
Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 9 місяців 2021 року:
– податок на доходи фізичних осіб – 60 429,44 тис. грн або 63,2 % (виконання – 101,7 %;
– єдиний податок – 14 630,95 тис. грн або 15,3 % (виконання – 114,8 %,);
– плата за землю – 12 178,33 тис. грн або 12,7 % (виконання – 67,3 % – очікувались надходження земельного податку від Одеської міської ради за 2020 рік та січень-серпень 2021 року; податковий борг з орендної плати деяких платників);
– акцизний податок – 2 768,38 тис. грн або 2,9 % (виконання – 85,2 %) – у вересні не надійшов акцизний податок з пального, відповідну постанову Кабінету Міністрів України прийнято 29 вересня; менше споживання підакцизних товарів;
– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1 994,24 тис. грн або 2,1 % (виконання – 141,1 %);
– плата за надання адміністративних послуг – 1 366,01 тис. грн або 1,4% (виконання – 147,8 %);
– рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів –166,48 тис. грн або 0,2 % (виконання – 12806,3 %)
– державне мито – 797,84 тис. грн або 0,8 % (виконання – 134,9 %);
– адміністративні штрафи та санкції – 311,54 тис. грн або 0,3 % (виконання –16 659,7%);
– інші надходження – 925,08 тис. грн або 1 % (з них 762,4 тис. грн – повернення невикористаної субвенції фінансовим управлінням Біляївської РДА та повернення залишків в сумі 118,2 тис. грн сектором культури Біляївської РДА).
Якщо порівняти з 9 місяцями 2020 року, спостерігається зростання таких надходжень:
– ПДФО у співставних умовах – на 16 574,1 тис. грн або на 37,8 %, з них податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – на 14 270 тис. грн, або на 37,2 % більше).
Зростання надходжень пов’язане з появою нових платників, зростанням мінімальної заробітної плати, збільшенням надходжень, зокрема, від комунального некомерційного підприємства «Біляївська багатопрофільна лікарня» Біляївської міської ради, комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» (доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам закладів охорони здоров’я комунальної форми власності, які надають медичну допомогу хворим на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, та тим, що забезпечують життєдіяльність населення), Філії «Інфоксводоканал», ТОВ «Стройспецтехника», С/Г ТОВ «Південьагропереробка», ТОВ «Ламан транс-експрес», АТ «Одесагаз», Біляївської лікарні ветмедицини, МРАКС «РІПАК», ТОВ «Форвард-транс групп», ТОВ «Бєл-транс», ТОВ «Флайком», ПП «ВИТА-МЕД І», ПРАТ ВО «Одеський консервний завод», ПМП «Алес», ТОВ «Гіпократ Ентам», ТОВ «Смартлаб», ПФ «Елісія», ТОВ «Бєлнет», АТ КБ «Приватбанк».
Водночас від частини суб’єктів господарювання надійшло менше податку, якщо порівняти з 9 місяцями 2020 року: менше надійшло ПДФО за найманих працівників, зокрема, від ПМП «Ехо», ППКФ «БАГИРА і КО». Недоотримано частину ПДФО від КНП «Біляївська багатопрофільна лікарня»; ПДФО за працівників Біляївської райради за грудень 2020-квітень 2021 року Одеською районною радою перераховано до бюджету Одеської міської територіальної громади.
Також збільшились надходження податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу (зміна структури ГУНП в Одеській області і створення у м. Біляївка Одеського районного управління № 2 ГУНП в Одеській області).
Надійшло більше ПДФО з орендної плати за паї.
– єдиного податку – на 2 892,8 тис. грн або на 24,6% (зростання надходжень єдиного податку з фізичних осіб на 3 169 тис. грн або на 38,3 %);
– податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, – на 786,6 тис. грн або на 65,1 % (зростання мінімальної заробітної плати, нові платники, сплата за минулі періоди);
– плата за землю – на 2 433,1 тис. грн або на 25% (погашення податкового боргу ТОВ «Одесарибгосп» і ТОВ «МА-ЯК», частково ТОВ «Хладконтакт», у 2021 році сплачує земельний податок Дністровське МУВГ);
– рентної плати – на 118,8 тис. грн або у 3,5 раза більше;
– плати за надання адміністративних послуг – на 397,5 тис.грн або на 41%;
– державного мита – на 223,5 тис. грн або на 38,9 %;
– туристичного збору – на 20,5 тис. грн або у 2,2 раза більше.
– інших надходжень (ККДБ 24060000) – на 820,2 тис. грн або майже в 12,5 раза.
Згідно з нормами Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX було звільнено від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за березень 2020 року об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб; а також земельним податком та орендною платою за земельні ділянки державної та комунальної власності земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.
Менше надійшло, зокрема:
– транспортного податку – на 24,4 тис. грн або на 77,7 % (було повернення помилково сплаченого транспортного податку в сумі 12,5 тис. грн);
– акцизного податку – на 73,8 тис. грн або на 2,6 % менше (у вересні не надійшов акцизний податок з пального; водночас зросли надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 297,3 тис. грн або на 17,9% – поява нових торговельних об’єктів, підвищення ставок акцизу на тютюнові вироби).
До спеціального фонду бюджету надійшло 5 104,1 тис. грн (2,8 % усіх доходів) – на 2 411,1 тис. грн або на 89,5 % більше, ніж за 9 місяців 2020 року (завдяки зростанню власних надходжень бюджетних установ).
Без власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів надійшло 31,0 тис. грн (на 1,4 тис. грн або на 4,8 % більше планових показників), якщо порівняти з січнем-вереснем 2020 року – на 1 841,3 тис. грн або на 98,3% менше (були надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту в сумі 1 634,2 тис. грн та більша сума коштів від продажу землі).
Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 9 місяців 2021 року:
– власні надходження бюджетних установ (батьківська плата за харчування в дошкільних навчальних закладах та з 1 березня 2021 року плата за навчання дітей у КЗ «Біляївська мистецька школа»); плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна; надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна); благодійні внески, гранти та дарунки) – 5 073,12 тис. грн або 99,39 % надходжень спеціального фонду, що на 4 252,4 тис. грн або майже в 6,2 раза більше, ніж надходження 9 місяців 2020 року (більше надходжень у натуральній формі; частину 2020 року ДНЗ не здійснювали прийом дітей); виконання річного плану – 205,6%;
– екологічний податок – 24,52 тис. грн або 0,48 % надходжень спеціального фонду (виконання плану на 9 місяців – 101,3 %), зростання – на 0,3 тис. грн або на 1,3 %;
– кошти від продажу землі (авансові внески) – 5,33 тис. грн або 0,1 %, 100 % плану (на 198,6 тис. грн або на 97,4 % менше, ніж за 9 місяців 2020 року);
– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 1,11 тис. грн або 0,02% (план не встановлювався, якщо порівняти з січнем-вереснем 2020 року – надійшло на 8,8 тис. грн або на 88,8 % менше).
За 9 місяців 2021 року бюджет Біляївської міської територіальної громади профінансовано по видатках на загальну суму 169 126,070 тис.грн,що становить 65,2% річних призначень, з них: загальний фонд – 148 488,988 тис.грн, спеціальний фонд – 20 637,082 тис. грн.
Захищені статті, затверджені рішенням Біляївської міської ради «Про бюджет Біляївської міської територіальної громади на 2021 рік» від 24.12.2020 року№36-3/VIІ з внесеними змінами, профінансовано обсягом 118 165,473 тис. грн, з них:
- на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 111 421,230 тис. грн (в тому числі за рахунок міжбюджетних трансфертів з державного та обласного бюджетів 51332,417 тис. грн, за рахунок коштів місцевого бюджету – 60088,813 тис. грн.)
- на забезпечення продуктами харчування – 2 667,172 тис.грн;
- на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по бюджетним установам – 3753,071 тис.грн;
- інші виплати населенню – 324,0 тис.грн.
Видатки по захищених статтях протягом звітного періоду проводились своєчасно та в повному обсязі.
Інші витрати місцевого бюджету становлять 30 323,515 тис.грн, з них:
- за рахунок коштів місцевого бюджету проведені видатки по місцевим програмам з початку року з загального фонду на суму 16 879,896 тис.грн.
- На видатки соціального спрямування загального фонду бюджету громади спрямовано 76,7 % від його загального обсягу, що становить 113884,8 тис.грн, які направлені зокрема на утримання галузей:
Освіта – 100121,5 тис.грн (виконання – 66,3%), з них за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 47254,026 тис.грн; на дошкільні заклади освіти – 26131,489 тис.грн. Окрім цього по галузі видатки спеціального фонду склали 2541,0 тис.грн.
Соціальний захист та соціальне забезпечення – 1759,8 тис.грн (виконання 73,4%);
Охорона здоров’я – 2291,9 тис.грн ( виконання 62,6%);
Культура і мистецтво – 5953,7 тис.грн (виконання – 61,4%)
Фізична культура і спорт – 3757,9 тис.грн (виконання – 68,6%).
- На утримання органів місцевого самоврядування спрямовано 18583,1 тис.грн (60,4% до затверджених річних призначень).
- На інші галузі та напрямки спрямовано 33 444,7 тис.грн., у т.ч. по загальному фонду 15 735,9 тис.грн. та по спеціальному фонду – 17 708,8 тис.грн., а саме:
на житлово-комунальне господарство – 13891,9 тис.грн. (виконання – 79,3 % до річних призначень), з них на:
– забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 2225,3 тис.грн.;
– організація благоустрою населених пунктів – 11015,4 тис.грн. ;
- на забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства – 314,9 тис. грн;
- відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) – 336,2 тис. грн.
на будівництво та регіональний розвиток – 17619,5 тис.грн, в тому числі:
- виконання інвестиційних проектів в рамках здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій –10000,0 тис.грн;
- виконання інвестиційних проектів за рахунок субвенцій з інших бюджетів – 7447,7 тис. грн;
- реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій – 171,8 тис.грн.
на інші напрямки – 1933,3 тис.грн. (28,2% до річних планових призначень), в тому числі:
- транспорт та транспортна інфраструктура, дорожнє господарство – 570,2 тис.грн;
- інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю – 714,2 тис.грн (або 73,5%);
- засоби масової інформації – 522,2 тис.грн (або 69,6%);
- охорона навколишнього природного середовища – 35,4 тис. грн;
- захист населення і територій від надзвичайних ситуацій – 91,3 тис. грн.