Інформація про виконання бюджету Біляївської міської територіальної громади за І квартал 2022 року

За І квартал 2022 року до бюджету Біляївської міської територіальної громади надійшло 55 856,7 тис. грн, з них до загального фонду – 55 112,1 тис. грн, до спеціального фонду – 744,6 тис. грн.

Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за І квартал 2022 року без урахування власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів становить 101,5%, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – 100,9%.

    Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 35 185,7 тис. грн.

Структура власних доходів бюджету за І квартал 2022 року:

– податкові надходження –  33 677,28 тис. грн або 95,71 %;

– неподаткові надходження – 1 506,46  тис. грн або 4,28 %;

– доходи від операцій з капіталом – 2,0 тис. грн або 0,01 %.

   Якщо порівнювати з І кварталом 2021 року, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 3 103,1 тис. грн або на 9,7% більше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 6 251,3 тис. грн або на 12,6 % більше.

І. Міжбюджетні трансферти за І квартал 2022 року в загальному обсязі надходжень становлять 37 % або 20 671,0 тис. грн, з них:

1) базова дотація – 1 334,4 тис. грн;

2) субвенції – 19 336,6 тис. грн, з них:

– освітня субвенція з державного бюджету – 19 294,2 тис. грн;

–  субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 42,4 тис. грн.

ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів

До загального фонду бюджету надійшло 34 441,1 тис. грн власних доходів (61,7 % усіх доходів), що становить 101,5 %  плану (+494,2 тис. грн). Надійшло на 3 313,7 тис. грн або на 10,6 % більше, ніж за І квартал 2021 року.

Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за І квартал 2022 року:

– податок на доходи фізичних осіб – 23 342,5 тис. грн або 67,8 % (виконання – 99,9 %);

– єдиний податок – 5 070,5 тис. грн або 14,7 % (виконання – 101,2 %,);

– плата за землю –  3 388,5 тис. грн або 9,8 % (виконання – 97,4 %);

– акцизний податок – 1 110,1 тис. грн або 3,2 % (виконання – 105,7 %);

– плата за надання адміністративних послуг – 412,7 тис. грн або 1,2% (виконання – 99,5 %);

– рентна плата – 398,8 тис. грн або 1,2 % (виконання – 456,8 %);

– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 315,7 тис. грн або 0,9 % (виконання – 91 %);

– державне мито – 275,0 тис. грн або 0,8 % (виконання – 143,2 %);

– адміністративні штрафи та санкції – 63,2 тис. грн або 0,2 % (виконання –6195,6%);

– податок на прибуток підприємств – 25,3 тис. грн або 0,1%;

– інші надходження – 38,8 тис. грн або 0,1 %.

Якщо порівняти з І кварталом 2021 року, зростання, зокрема, таких надходжень:

  • податку на доходи фізичних осіб – на 3 984,9 тис. грн або на 20,6 %, з них податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – на 957,6 тис. грн або на 5,5 % більше (зарахування у 2022 році до бюджетів громад 64% податку на доходи фізичних осіб замість 60% відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік»; зростання мінімальної заробітної плати до 6 500 грн; підняття грошового забезпечення військовослужбовцям; перераховано ПДФО з виплати дивідендів ФГ «Віттерра»; надходження від ТОВ «ООЕК» з січня 2022 року ПДФО за договорами купівлі-продажу електроенергії за зеленим тарифом приватним домогосподарствам (Закон України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень).

    Але через війну від 60% платників у березні 2022 року надійшло менше податку на доходи фізичних осіб, ніж у березні 2021 року; у І кварталі 2021 року були надходження податку від Біляївської районної державної адміністрації та її структурних підрозділів;

  • рентної плати – на 319,6 тис. грн або у 5 разів більше;
  • акцизного податку – на 160,7 тис. грн або на 16,9 % більше (зростання частки зарахування акцизного податку з пального, підвищення ставок акцизу на тютюнові вироби). Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» встановлено, зокрема, ставку акцизного податку на пальне у розмірі 0 євро до припинення воєнного стану;
  • державного мита – на 148,2 тис. грн або у 2,2 раза;
  • плати за надання адміністративних послуг – на 41,4 тис. грн або на 11,1 %.

Менше надійшло, зокрема:

– єдиного податку – на 483,9 тис. грн або на 8,7% (у І кварталі 2021 року були більші надходження від платників третьої групи; податковий борг, у березні 2022 року від частини платників першої і другої групи не надійшов єдиний податок);

– плати за землю – на 81,5 тис. грн або на 2,3% (податковий борг;                         у І кварталі 2021 року було погашення податкового боргу у сумі 284,3 тис. грн та помилково сплачено 135,7 тис. грн);

– податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – на 43,3 тис. грн або на 12,1% (податковий борг; у І кварталі 2021 року була сплата фізичними особами за минулі періоди);

– штрафів та санкцій – на 29,9 тис. грн або на 32,1 %;

– інших надходжень (ККДБ 24060300) – на 739,1 тис. грн або на 96,5%          (у І кварталі 2021 року було повернення 762,4 тис. грн невикористаних субвенцій фінансовим управлінням Біляївської РДА).

       Законом України від 3 березня 2022 року № 2118-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» передбачено, зокрема, що у випадку відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок, зокрема щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 Податкового кодексу України, платники податків звільняються від передбаченої Податковим кодексом України відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

До спеціального фонду бюджету надійшло 744,6 тис. грн (1,3 % усіх доходів)  на 210,6 тис. грн або на 22 %  менше, ніж за І квартал 2021 року Виконання уточненого річного плану – 12,7%.

Без урахування власних надходжень бюджетних установ надійшло                  16,3 тис. грн або 142,1 % плану на період, якщо порівняти з І кварталом 2021 року – на 6,5 тис. грн або на 65,7% більше.

Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за І квартал 2022 року:

власні надходження бюджетних установ (плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю (батьківська плата за харчування дітей в дошкільних навчальних закладах та з 1 січня 2022 року в закладах загальної середньої освіти, плата за навчання дітей в КЗ «Біляївська мистецька школа» з 1 березня 2021 року, плата за послуги, які надаються КУ «ЦНСП «Родинне коло» Біляївської міської ради); плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»; благодійні внески, гранти та дарунки)728,3 тис. грн або 97,8% надходжень, що на 217,08 тис. грн або на 23% менше, ніж надходження І кварталу 2021 року (було більше надходжень у натуральній формі); виконання річного плану – 12,5%;

екологічний податок14,3 тис. грн або 1,9 % надходжень (виконання –      151%), якщо порівняти з І кварталом 2021 року – на 5,31 тис. грн або на 58,8% більше;

кошти від продажу землі (авансові внески) – 2,0 тис. грн або 0,3% надходжень, 100 % плану (на 1,17 тис. грн або у 2,4 раза більше, ніж за І квартал 2021 року).

Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за січень-березень 2022 року

Порівняльний аналіз надходжень до бюджету Біляївської міської територіальної громади за січень-березень 2021-2022 років