За І півріччя 2021 року до бюджету Біляївської міської територіальної громади надійшло 118 704,6 тис. грн, з них до загального фонду – 114 693,3 тис. грн, до спеціального фонду – 4 011,3 тис. грн.
Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за І півріччя 2021 року без урахування власних надходжень бюджетних установ становить 96,9%.
Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 66 039,1 тис. грн.
Структура власних доходів бюджету за І піврічччя 2021 року:
– податкові надходження – 59 831,5 тис. грн або 90,6 %;
– неподаткові надходження – 6 206,8 тис. грн або 9,399 %;
– доходи від операцій з капіталом – 0,8 тис. грн або 0,001 %.
Якщо порівнювати з І півріччям 2020 року, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 20 464,4 тис. грн або на 44,9 % більше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 37 287,2 тис. грн або на 45,8 % більше*.
У співставних умовах з урахуванням надходжень податку на доходи фізичних осіб по Граденицькій та Кагарлицькій сільським радам (у 2015-2020 роках податок на доходи фізичних осіб до бюджету вказаних вище сільських рад не надходив відповідно до статті 69 Бюджетного кодексу України, 60% ПДФО надходило до районного бюджету) та без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2021 року надійшло на 18 523,1 тис. грн або на 39 % більше, ніж за І півріччя 2020 року; з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 35 346,0 тис. грн або на 42,4 % більше.
*При порівнянні показників дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади враховуються надходження за І півріччя 2020 року до бюджетів Біляївської міської територіальної громади, Граденицької та Кагарлицької сільських рад
І. Міжбюджетні трансферти за І півріччя 2021 року в загальному обсязі надходжень становлять 44,37 % або 52 665,530 тис. грн, з них:
1) дотації – 4 154,024 тис. грн:
– базова дотація – 1 627,800 тис. грн;
– дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 2 526,224 тис. грн;
2) субвенції – 48 511,506 тис. грн, з них:
– субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 48 417,4 тис. грн, з них:
– освітня субвенція – 43 143,4 тис. грн;
– субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій – 5 274,0 тис. грн;
– субвенції з місцевих бюджетів іншим місцевим бюджетам – 94,106 тис. грн (субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету).
ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів
До загального фонду бюджету надійшло 62 027,8 тис. грн власних доходів (52,25 % усіх доходів), що становить 96,9 % плану за звітний період. Надійшло на 18 708,1 тис. грн або на 43,2 % більше, ніж за І півріччя 2020 року; у співставних умовах з ПДФО – на 16 766,9 тис. грн або на 37% більше.
За І півріччя 2021 року надійшло на 1 980,1 тис. грн менше запланованих власних доходів.
Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2021 року:
– податок на доходи фізичних осіб – 39 583,8 тис. грн або 63,82 % (виконання – 95,1 % – від частини суб’єктів господарювання надійшло менше податку, якщо порівняти з І півріччям 2020 року, ПДФО за працівників Біляївської райради за грудень 2020-квітень 2021 року Одеською районною радою перераховано до бюджету Одеської міської територіальної громади;);
– єдиний податок – 9 504,9 тис. грн або 15,32 % (виконання – 112,1 %,);
– плата за землю – 7 397,1 тис. грн або 11,93 % (виконання – 71,8 % – очікувались надходження земельного податку від Одеської міської ради за 2020 рік та січень-травень 2021 року; податковий борг з орендної плати деяких платників);
– акцизний податок – 2 021,1 тис. грн або 3,26 % (виконання – 98,8 %);
– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1 180,0 тис. грн або 1,9 % (виконання – 221,3 %);
– плата за надання адміністративних послуг – 785,4 тис. грн або 1,27% (виконання – 134,4 %);
– рентна плата та плата за використання інших природних ресурсів –119,6 тис. грн або 0,19 % (виконання – 10870,1 %)
– державне мито – 340,9 тис. грн або 0,55 % (виконання – 92,9 %);
– адміністративні штрафи та санкції – 200,4 тис. грн або 0,32 % (виконання –19651,4%);
– інші надходження – 894,7 тис. грн або 1,44 % (з них 762,4 тис. грн – повернення невикористаної субвенції фінансовим управлінням Біляївської РДА та повернення залишків в сумі 118,2 тис. грн сектором культури Біляївської РДА).
Якщо порівняти з І півріччям 2020 року, спостерігається зростання, зокрема, таких надходжень:
– ПДФО у співставних умовах – на 11 333,6 тис. грн або на 40,1 %, з них податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – на 10 035,7 тис. грн, або на 39,8 % більше).
Збільшення надходжень пов’язане з появою нових платників, зростанням мінімальної заробітної плати, збільшенням надходжень, зокрема, від Філії «Інфоксводоканал», ТОВ «Стройспецтехника», С/Г ТОВ «Південьагропереробка», АТ «ДТЕК Одеські електромережі», АТ «Одесагаз», комунального некомерційного підприємства «Біляївська багатопрофільна лікарня» Біляївської міської ради, комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» КНП «Усатівський центр ПМСД» (доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам закладів охорони здоров’я комунальної форми власності, які надають медичну допомогу хворим на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, та тим, що забезпечують життєдіяльність населення; разом з тим недоотримано частину ПДФО від КНП «Біляївська багатопрофільна лікарня» (не надійшли у повному обсязі кошти від НСЗУ).
Також збільшились надходження податку на доходи фізичних осіб з грошового забезпечення, грошових винагород, та інших виплат, одержаних військовослужбовцями та особами рядового і начальницького складу, що сплачується податковими агентами, на 1 364,8 тис. грн або на 76,7% (зміна структури ГУНП в Одеській області і створення у м. Біляївка Одеського районного управління № 2 ГУНП в Одеській області – за працівників Біляївського відділу НП надійшло у 2,1 раза більше ПДФО);
– акцизного податку – на 368,8 тис. грн або на 22,3 % більше (поява нових торговельних об’єктів, підвищення ставок акцизу на тютюнові вироби, більше надходжень акцизу з пального);
– єдиного податку – на 1 535,3 тис. грн або на 19,3% (зростання надходжень єдиного податку з фізичних осіб на 1 808,5 тис. грн або на 31,4 %);
– податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, – на 575,4 тис. грн або на 95,2 % (зростання мінімальної заробітної плати, нові платники);
– плата за землю – на 1 962,8 тис. грн або на 36,1% (погашення податкового боргу ТОВ «Одесарибгосп» і ТОВ «МА-ЯК», у 2021 році сплачує земельний податок Дністровське МУВГ);
– рентної плати – на 116,5 тис. грн або у 39,1 раза більше;
– плати за надання адміністративних послуг – на 171,4 тис. грн або на 27,9%;
– державного мита – на 19,9 тис. грн або на 6,2 %;
– туристичного збору – на 8,7 тис. грн або на 88 %;
– інших надходжень (ККДБ 24060000) – на 817,2 тис. грн або в 12,8 раза.
Згідно з нормами Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 30 березня 2020 року № 540-IX було звільнено від оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за березень 2020 року об’єкти нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб; а також земельним податком та орендною платою за земельні ділянки державної та комунальної власності земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.
Менше надійшло, зокрема, транспортного податку – на 24,7 тис. грн або на 98 %.
До спеціального фонду бюджету надійшло 4 011,3 тис. грн (3,38 % усіх доходів) – на 1 756,2 тис. грн або на 77,9 більше, ніж за І півріччя 2020 року (за рахунок власних надходжень бюджетних установ).
Без власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів надійшло 18,2 тис. грн (на 0,9 тис. грн або на 4,9 % більше планових показників), якщо порівняти з січнем-червнем 2020 року – на 1 643,5 тис. грн або на 98,9% менше (були надходження коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту в сумі 1 634,2 тис. грн).
Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2021 року:
– власні надходження бюджетних установ (батьківська плата за харчування в дошкільних навчальних закладах та з 1 березня 2021 року плата за навчання дітей у КЗ «Біляївська мистецька школа»); плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна; надходження бюджетних установ від реалізації в установленому порядку майна (крім нерухомого майна); благодійні внески, гранти та дарунки) – 3 993,03 тис. грн або 99,55 % надходжень спеціального фонду, що на 3 399,7 тис. грн або в 6,7 раза більше, ніж надходження І півріччя 2020 року (протягом січня-червня 2021 року були надходження у натуральній формі на суму 2 896,2 тис. грн; частину 2020 року ДНЗ не здійснювали прийом дітей);
– екологічний податок – 17,41 тис. грн або 0,43 % надходжень спеціального фонду (виконання плану на І півріччя – 105,2 %), зростання – на 0,4 тис. грн або на 2,1 %;
– кошти від продажу землі (авансовий внесок) – 0,83 тис. грн або 0,02 % (на 1,0 тис. грн або на 54,7 % менше).
За І півріччя 2021 року бюджет Біляївської міської територіальної громади профінансовано по видатках на загальну суму 101 610,881 тис. грн, що становить 41,4% річних призначень, з них: загальний фонд – 98 922,187 тис.грн, спеціальний фонд – 2 688,694 тис. грн.
Захищені статті профінансовано на суму 85 430,9 тис. грн, що складає 86,3% обсягу видатків загального фонду бюджету громади, з них:
- на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 79 828,1 тис. грн (в тому числі за рахунок міжбюджетних трансфертів з державного та обласного бюджетів – 40 246,0 тис. грн, за рахунок коштів місцевого бюджету – 39 582,1 тис. грн.)
- на забезпечення продуктами харчування – 2 238,1 тис. грн;
- на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по бюджетним установам – 3 163,2 тис. грн;
- інші виплати населенню – 201,5 тис. грн.
Видатки по захищених статтях проводились своєчасно та в повному обсязі.
Інші витрати місцевого бюджету становлять 13 491,3 тис. грн, з них:
- за рахунок коштів місцевого бюджету проведені видатки по місцевим програмам з початку року з загального фонду на суму 9 883,4 тис. грн.
- На видатки соціального спрямування загального фонду бюджету громади спрямовано 78,4 % від його загального обсягу, що становить 77 609,4 тис. грн, які направлені зокрема на утримання галузей:
Освіта – 69 889,8 тис. грн (виконання – 46,2%), з них за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 37 641,1 тис. грн; на дошкільні заклади освіти – 16 914,688 тис. грн. Окрім цього по галузі видатки спеціального фонду склали 454,0 тис. грн.
Соціальний захист та соціальне забезпечення – 798,2 тис. грн (виконання 32,5%);
Охорона здоров’я – 757,3 тис. грн ( виконання 38,2%);
Культура і мистецтво – 3 656,6 тис. грн (виконання – 38,4%);
Фізична культура і спорт – 2507,5 тис. грн (виконання – 41,1%).
- На утримання органів місцевого самоврядування спрямовано 11 638,4 тис. грн (35,6% до затверджених річних призначень).
- На інші галузі та напрямки спрямовано 11 756,8 тис. грн, у т.ч. по загальному фонду 9 674,4 тис. грн та по спеціальному фонду – 2 082,4 тис. грн, а саме:
на житлово-комунальне господарство – 8 676,5 тис. грн (виконання – 61,6 % до річних призначень), з них на:
– забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 1 560,3 тис. грн;
– організація благоустрою населених пунктів – 6 772,7 тис. грн;
- на забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства – 196,1 тис. грн;
- відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) – 147,4 тис. грн;
на будівництво та регіональний розвиток – 1 997,6 тис. грн, в тому числі:
- реалізація інших заходів щодо соціально-економічного розвитку територій – 1 950,7 тис. грн;
на інші напрямки – 797,5 тис. грн (54,1% до річних планових призначень), в тому числі:
- інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю – 430,3 тис. грн (або 44,5%);
- засоби масової інформації – 306,4 тис. грн (або 80,1%);
- охорона навколишнього природного середовища – 35,4 тис. грн;
захист населення і територій від надзвичайних ситуацій – 25,4 тис. грн.