Інформація щодо виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за І півріччя 2024 року

   За І півріччя 2024 року до бюджету Біляївської міської територіальної громади надійшло 133 536,3 тис. грн, з них до загального фонду – 129 997,5 тис. грн, до спеціального фонду – 3 538,8 тис. грн.

Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за І півріччя 2024 року без урахування міжбюджетних трансфертів становить 100,1 %, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – 93,0 %.

    Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 77 835,5 тис. грн.

Структура власних доходів бюджету за І півріччя 2024 року:

– податкові надходження –  72 756,4 тис. грн або 93,5 %;

– неподаткові надходження – 5 016,4  тис. грн або 6,4 %;

– доходи від операцій з капіталом – 62,7 тис. грн або 0,1%.

   Якщо порівняти з І півріччям 2023 року, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 6 264,5 тис. грн або на 7,4 % менше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 1 867,7 тис. грн або на 1,4 % більше.

   У співставних умовах без урахування військового податку на доходи фізичних осіб, який з жовтня 2023 року зараховується до Державного бюджету, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 3 460,8 тис. грн або на 4,7 % більше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 11 593,0 тис. грн або на  9,5 % більше.

І. Міжбюджетні трансферти за І півріччя 2024 року в загальному обсязі надходжень становлять 41,7 % або 55 700,812 тис. грн, з них:

  • дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 5 186,0 тис. грн;
  • субвенції – 50 514,812 тис. грн, з них:

–   освітня субвенція з державного бюджету – 49 183,5 тис. грн;

–  субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів освітньої субвенції, що утворився на початок бюджетного періоду – 716,688 тис. грн;

 субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 153,468 тис. грн;

–   субвенція з місцевого бюджету за рахунок залишку коштів субвенції на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, що утворився на початок бюджетного періоду – 69,278 тис. грн;

   – інші субвенції з місцевого бюджету – 391,878 тис. грн.

ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів

До загального фонду бюджету надійшло 75 013,4 тис. грн власних доходів (56,2% усіх доходів), що становить 100,04% уточненого плану                         (+ 33,6 тис. грн). Надійшло на 4 784,1 тис. грн або на 6 % менше проти                      І півріччя 2023 року, у співставних умовах без військового податку на доходи фізичних осіб – на 4 941,2 тис. грн або на 7,1 % більше.

Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2024 року:

  • податок на доходи фізичних осіб – 42 625,5 тис. грн або 56,8 % власних доходів (виконання уточненого плану на І півріччя 2024 року – 98,7 %, недоотримано 544,5 тис. грн).

    Причини невиконання уточненого плану:  

    – передислокація підрозділу комунального некомерційного підприємства «Одеський обласний центр екстреної медичної допомоги і медицини катастроф» Одеської обласної ради» до села Маяки;

   – зменшення надходжень у І півріччі 2024 року проти І півріччя 2023 року від частини платників, зокрема, від філії «Інфоксводоканал», Одеської обласної прокуратури, АТ «Одесагаз»).

     Проти І півріччя 2023 року податку на доходи фізичних осіб надійшло на 7 400,3 тис. грн або на 14,8 % менше (Закон України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України» від                                8 листопада 2023 року № 3428-IX щодо зарахування з 1 жовтня 2023 року військового податку на доходи фізичних осіб до Державного бюджету України).

      У співставних умовах без урахування військового податку на доходи фізичних осіб надійшло на 2 325,0 тис. грн або на 5,8 % більше (з них сплата мінімального податкового зобов’язання фізичними особами у сумі 972,1 тис. грн).

       Темп зростання податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 103,6 % (+1 390,5 тис. грн) – у 2023 році були надходження від ПСП «Агрофірма «Роднічок» (повернення після релокації); з 27 вересня 2023 року Біляївський відділ ГУДМС в Одеській області здійснює прийом у                           с. Маяки; відсутність надходжень від Біляївської районної державної лікарні ветеринарної медицини у зв’язку з реорганізацією; припинення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області);

 

  • єдиний податок – 15 214,4 тис. грн або 20,3 % власних доходів (виконання уточненого плану – 100,6 % або + 94,4 тис. грн).

      Проти І півріччя 2023 року – зростання на 3 270,4 тис. грн або на 27,4 % (зокрема, зростання надходжень єдиного податку з фізичних осіб на 5 024,5 тис. грн або на 87,2 % – поновлення з 1 серпня 2023 року сплати податку частиною платників І та ІІ групи єдиного податку та єдиного податку третьої групи за ставкою 5%);

  • плата за землю – 9 879,5 тис. грн або 13,2 % власних доходів (виконання уточненого плану – 102,8 % або + 268,5 тис. грн).

    Проти І півріччя 2023 року – зростання на 375,6 тис. грн або на 4 % (індексація нормативної грошової оцінки земель на коефіцієнт 1,051; нові договори оренди землі (ФОП Завадська О.П., ФОП Кобко О.М., ФОП Макаревич В.М. та інші),  погашення податкового боргу на 872,8 тис. грн (зокрема, ТОВ «Аріста-Агро» – 207,0 тис. грн, ТОВ «РСТ «Придністровець» – 118,4 тис. грн, ТОВ «Міал» – 43,3 тис. грн, Біляївська районна організація Українського товариства мисливців і рибалок – 30,0 тис. грн, ТОВ «Міжнародна аграрно-інвестиційна компанія – 20,0 тис. грн); водночас на зменшення темпу зростання вплинуло надходження земельного податку у квітні 2023 року за актом перевірки від державного підприємства «Одеське лісове господарство» у сумі 677,7 тис. грн;

  • акцизний податок – 3 791,6 тис. грн або 5,1 % власних доходів (виконання плану – 85,2 % або на 658,4 тис. грн менше за план і на 123,0 тис. грн або на 3,1 % менше проти І півріччя 2023 року – зменшення обсягів реалізації пального, очікувались більші надходження з тютюну; податок від ТОВ «МЕРЕЖА ТОЧКА» надійшов 1 липня);
  • податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 998,4 тис. грн або 1,3 % власних доходів (виконання уточненого плану – 107,5 % або + 69,4 тис. грн); проти І півріччя 2023 року на 298,6 тис. грн або на 33 %  менше (повернення помилково сплачених у жовтні-грудні 2023 року  коштів у розмірі 491,8 тис. грн);
  • державне мито – 939,8 тис. грн або 1,3 % власних доходів (виконання уточненого плану – 99,1 % або на 8,2 тис. грн менше за план); проти І півріччя 2023 року – на 116,0 тис. грн або на 14,1 % більше;
  • плата за надання адміністративних послуг – 545,9 тис. грн або 0,7 % власних доходів (виконання уточненого плану – 102,6 % або + 13,9 тис. грн); проти І півріччя 2023 року – на 920,6 тис. грн або на 62,8 % менше;
  • штрафи та санкції – 317,8 тис. грн або 0,4 % власних доходів (виконання уточненого плану – 286,3 % або + 206,8 тис. грн); проти І півріччя 2023 року – на 98,0 тис. грн або на 44,6 % більше;

  – інші надходження – 700,5 тис. грн або 0,9 % власних доходів.

До спеціального фонду бюджету надійшло 2 822,1 тис. грн доходів без міжбюджетних трансфертів (2,1 % усіх доходів)  на 1 480,4 тис. грн або на 34,4 % менше проти І півріччя 2023 року. Виконання уточненого річного плану – 132,6 %.

Виконання плану на І півріччя 2024 року (без урахування власних надходжень бюджетних установ) – 165,4 тис. грн (+66,1 тис. грн або на 66,6 % більше плану). Без урахування власних надходжень бюджетних установ надійшло на 686,3 тис. грн або на 80,6 % менше проти І півріччя 2023 року.

 Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за І півріччя 2024 року:

власні надходження бюджетних установ (плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю (батьківська плата за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, плата за навчання дітей в КЗ «Біляївська мистецька школа», плата за послуги, які надаються                  КУ «ЦНСП «Родинне коло» Біляївської міської ради); плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»; благодійні внески, гранти та дарунки; надходження, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, у тому числі заходів з відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об`єктів нерухомого майна, що перебувають у приватній власності фізичних або юридичних осіб)2 656,7 тис. грн або 94,1 % надходжень спеціального фонду, що на 794,1 тис. грн або на 23,0 % менше проти надходжень І півріччя 2023 року; виконання річного плану – 136,3 % (+ 707,8 тис. грн);

екологічний податок72,1 тис. грн або 2,6 % надходжень (виконання –      196,9 % або + 35,5 тис. грн); надійшло на 35,5 тис. грн або на 97,3 % більше проти І півріччя 2023 року;

– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності30,69 тис. грн або 1,1 % надходжень (надходження на рівні І півріччя 2023 року);

– кошти від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення 62,65 тис. грн або 2,2 % надходжень – кошти надійшли від Шевченка Мар’яна Анатолійовича (100 % уточненого плану; на 721,8 тис. грн або на 92 % менше проти І півріччя 2023 року).

       Протягом І півріччя 2024 року видаткова частина загального фонду бюджету Біляївської міської територіальної громади профінансована на суму 121963,4 тис. грн з урахуванням трансфертів з державного бюджету, що забезпечило виконання видаткової частини бюджету громади на 90,6 відсотків до уточненого плану на звітний період (134419,2 тис. грн) та на 48,3 відсотка до уточнених річних призначень (252693,3 тис. грн).

         За І півріччя поточного року видатки на захищені статті профінансовано на суму 101630,6 тис. грн, або 83,3% від загального обсягу видатків, з них:

  • на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 96064,1 тис. грн (в тому числі за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 46582,2 тис. грн; за рахунок коштів місцевого бюджету – 49481,9 тис. грн, з яких 24 % або 11904,4 тис. грн це оплата праці з нарахуваннями працівникам дитячих дошкільних закладів громади), питома вага в загальному обсязі видатків на захищені статті складає 94,5%;
  • на продукти харчування – 211,8 тис. грн;
  • медикаменти та перев’язувальні препарати – 5,5 тис. грн;
  • на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по бюджетним установам –         4637,0 тис. грн, питома вага в загальному обсязі видатків на захищені статті складає 4,6%;
  • інші виплати населенню – 712,2 тис. грн.

       Видатки по захищених статтях протягом звітного періоду проводились своєчасно та в повному обсязі.

     На видатки соціального спрямування загального фонду бюджету громади спрямовано 73,9 % від його загального обсягу, що становить 90164,5 тис. грн, які направлені зокрема на утримання галузей:

освіта – із загального фонду бюджету на заклади освіти профінансовано видатків на суму 76136,7 тис. грн (93,6% до запланованого на звітний період обсягу);

охорона здоров’я – протягом І півріччя 2024 року профінансовано видатки на багатопрофільну стаціонарну медичну допомогу населенню у сумі 4124,1 тис. грн,що складає 47,1 % до планових призначень на звітний період;

соціальний захист та соціальне забезпечення станом на 01.07.2024 року профінансовано у сумі 1995,9 тис. грн, або на 88,8%;

по галузі «культура і мистецтво» профінансовано5279,4 тис. грн при плані на І півріччя поточного року 5675,3 тис. грн, виконання складає 93 %;

видатки на фізичну культуру та спорт профінансовано у сумі  2628,4 тис. грн, при плані – 2769,0 тис. грн (92,9%).

На державне управління при плані на І півріччя 2024 року 19158,9 тис. грн профінансовано 18025,2 тис. грн, виконання 94,0 %.

На житлово-комунальне господарство міської територіальної  громади протягом січня-червня поточного року було профінансовано видатків у сумі 12554,7 тис. грн,що складає 97,7 % запланованого обсягу (12818,3 тис. грн) в тому числі:

– забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 1133,8 тис. грн;

  • організацію благоустрою населених пунктів громади – 10677,2 тис. грн;,
  • відшкодування різниці між  розміром  ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися  або погоджувалися рішенням  місцевого органу виконавчої влади та органу  місцевого  самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) – 743,7 тис. грн.

Економічна діяльністьпрофінансовано на суму 1080,6 тис. грн при плані на І півріччя 2024 року 1124,7 тис. грн (96,1%), а саме:

  • «Програма розвитку туристичного потенціалу Біляївської територіальної громади на 2021-2025 роки» – 929,1 тис. грн (забезпечення функціонування та обслуговування туристичного Візит-центру “Дністер”, садово-паркового комплексу “Дністер”, екологічної стежки “Дністровія”);
  • «Програма відшкодування різниці в тарифах комунальним підприємствам Біляївської міської ради на 2023-2025 роки» – 100,0 тис. грн (КП «Наш Дім);
  • Членські внески до асоціацій органів місцевого самоврядування – 51,5 тис. грн;

На іншу діяльність профінансовано протягом звітного періоду 28,5 тис. грн. Кошти спрямовано на заходи та роботи з територіальної оборони (27,512 тис. грн) та на виконання заходів Програми «Організація  рятування людей  на водних об’єктах  міста  у  період 2022-2025 роки» (0,939 тис. грн).

За звітний період профінансовано міжбюджетних трансфертів з бюджету Біляївської міської ради на суму 109,8 тис. грн, в тому числі:

 інші субвенції з місцевого бюджету на суму 87,8 тис. грн (100%) до бюджету Маяківської ТГ для організації співпраці з КУ «Інклюзивно – ресурсний центр Маяківської сільської ради»;

– субвенції з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів у сумі  22,0 тис. грн на виконання  заходів «Комплексної Програми “Безпечна Біляївщина” на 2023-2025 роки».

           Касові видатки спеціального фонду бюджету громади за І півріччя 2024 року складають 4689,9 тис. грн, або 17,4% до уточнених планових призначень на рік (27009,2 тис. грн).

Інші кошти спеціального фонду бюджету громади при плані на І півріччя 2024 року 13895,2 тис. грн, профінансовано з місцевого бюджету у сумі 2298,3 тис. грн (16,5% планових призначень).

Аналіз показників щодо виконання бюджету Біляївської міської територіальної громади за січень-червень 2023-2024 років

Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за січень-червень 2024 року

Порівняльний аналіз надходжень до бюджету Біляївської міської територіальної громади за січень-червень 2023-2024 років