За січень-вересень 2022 року до бюджету Біляївської міської територіальної громади надійшло 176 390,75 тис. грн, з них до загального фонду – 172 614,21 тис. грн, до спеціального фонду – 3 776,54 тис. грн.
Виконання дохідної частини бюджету Біляївської міської територіальної громади за 9 місяців 2022 року без урахування власних надходжень бюджетних установ та міжбюджетних трансфертів становить 107,1%, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – 104,4%.
Доходи без урахування міжбюджетних трансфертів – 114 352,9 тис. грн.
Структура власних доходів бюджету за 9 місяців 2022 року
– податкові надходження – 106 454,45 тис. грн або 93,093 %;
– неподаткові надходження – 7 895,05 тис. грн або 6,904 %;
– доходи від операцій з капіталом – 3,4 тис. грн або 0,003 %.
Якщо порівнювати з січнем-вереснем 2021 року, без урахування міжбюджетних трансфертів надійшло на 13 680,5 тис. грн або на 13,6% більше, з урахуванням міжбюджетних трансфертів – на 4 634,9 тис. грн або на 2,6 % менше.
І. Міжбюджетні трансферти за 9 місяців 2022 року в загальному обсязі надходжень становлять 35,2 % або 62 037,85 тис. грн, з них:
1) базова дотація – 4 003,2 тис. грн;
2) субвенції – 58 034,65 тис. грн, з них:
– освітня субвенція з державного бюджету – 57 943,2 тис. грн;
– субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 91,45 тис. грн.
ІІ. Доходи бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів
До загального фонду бюджету надійшло 110 576,36 тис. грн власних доходів (62,7 % усіх доходів), що становить 107,1 % плану (+ 7 329,4 тис. грн). Надійшло на 15 008,1 тис. грн або на 15,7% більше, ніж за 9 місяців 2021 року.
Структура надходжень загального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 9 місяців 2022 року:
– податок на доходи фізичних осіб – 76 913,5 тис. грн або 69,6 % (виконання – 107,8 % або + 5 540,6 тис. грн);
– єдиний податок – 12 498,8 тис. грн або 11,3 % (виконання – 96,4 % або на 466,2 тис. грн менше плану);
– плата за землю – 11 459,2 тис. грн або 10,36 % (виконання – 97,3 % або на 320,8 тис. грн менше плану);
– акцизний податок – 3 246,8 тис. грн або 2,9 % (виконання – 121,6 % або +576,75 тис. грн);
– плата за надання адміністративних послуг – 3 042,3 тис. грн або 2,8 % (виконання – 163,7 % або + 1 183,3 тис. грн);
– податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1 546,7 тис. грн або 1,4 % (виконання – 82,1 % або на 337,5 тис. грн менше плану);
– рентна плата – 689,4 тис. грн або 0,6 % (виконання – 781,7 % або + 601,2 тис. грн);
– державне мито – 688,9 тис. грн або 0,6 % (виконання – 119,2 % або + 110,9 тис. грн);
– адміністративні штрафи та санкції – 309,4 тис. грн або 0,28 % (виконання – 8 789,4 % або +305,9 тис. грн);
– інші надходження – 181,4 тис. грн або 0,16%.
Якщо порівняти з січнем-вереснем 2021 року, найбільші суми зростання таких надходжень:
- податку на доходи фізичних осіб – на 16 484,0 тис. грн або на 27,3 % (підняття грошового забезпечення військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським; зарахування у 2022 році до бюджетів громад 64% податку на доходи фізичних осіб замість 60% відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік»; зростання мінімальної заробітної плати до 6 500 грн; перераховано ПДФО з виплати дивідендів ФГ «Віттерра»; надходження від ТОВ «ООЕК» з січня 2022 року ПДФО за договорами купівлі-продажу електроенергії за зеленим тарифом приватним домогосподарствам (Закон України від 30 листопада 2021 року № 1914-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень»).
Але через війну росії проти України від частини платників надійшло менше податку на доходи фізичних осіб, ніж у січні-вересні 2021 року; зменшення у березні-вересні 2022 року ПДФО від частини платників, якщо порівняти з січнем та лютим 2022 року (зокрема, від КНП «Біляївська багатопрофільна лікарня», ТОВ «Ламан транс-експрес», ТОВ «Стройспецтехника»); у січні-вересні 2021 були надходження від Біляївської районної державної адміністрації та її структурних підрозділів;
- плати за надання адміністративних послуг – на 1 676,3 тис. грн або у 2,2 раза (підвищений попит на оформлення закордонних паспортів);
- рентної плати – на 522,9 тис. грн або у 4,1 раза;
- акцизного податку – на 478,4 тис. грн або на 17,3% (новий механізм зарахування акцизного податку з реалізації тютюнових виробів з 1 травня 2022 року; зростання ставок акцизу на тютюнові вироби).
Менше надійшло, зокрема:
– єдиного податку – на 2 132,1 тис. грн або на 14,6% (у січні-вересні 2021 року були більші надходження від платників третьої групи; податковий борг; з квітня 2022 року від частини платників першої і другої групи не надійшов єдиний податок – змінами до підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» до Податкового кодексу України передбачено, що тимчасово, з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники єдиного податку першої та другої групи мають право не сплачувати єдиний податок);
– плати за землю – на 719,1 тис. грн або на 5,9 % (податковий борг деяких платників; у січні-вересні 2021 року було погашення податкового боргу в сумі 696,5 тис. грн);
– податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – на 447,5 тис. грн або на 22,4% (податковий борг; у січні-вересні 2021 року була сплата фізичними особами за минулі періоди);
– інших надходжень (ККДБ 24060300) – на 815,3 тис. грн або на 91,4% (у січні-вересні 2021 року було повернення 762,4 тис. грн невикористаних субвенцій фінансовим управлінням Біляївської РДА та 118,2 тис. грн сектором культури Біляївської РДА).
До спеціального фонду бюджету надійшло 3 776,54 тис. грн (2,1 % усіх доходів) – на 1 327,5 тис. грн або на 26 % менше, ніж за 9 місяців 2021 року. Виконання уточненого річного плану – 64,4%.
Без урахування власних надходжень бюджетних установ надійшло 73,6 тис. грн, що у 2,6 раза більше плану на звітний період (+45,7 тис. грн), якщо порівняти з січнем-вереснем 2021 року – на 42,6 тис. грн або у 2,4 раза більше.
Структура надходжень спеціального фонду бюджету без урахування міжбюджетних трансфертів за 9 місяців 2022 року:
– власні надходження бюджетних установ (плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю (батьківська плата за харчування дітей в дошкільних навчальних закладах та з 1 січня 2022 року в закладах загальної середньої освіти, плата за навчання дітей в КЗ «Біляївська мистецька школа» з 1 березня 2021 року, плата за послуги, які надаються КУ «ЦНСП «Родинне коло» Біляївської міської ради); плата за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»; благодійні внески, гранти та дарунки; надходження, що отримають бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів) – 3 703,0 тис. грн або 98,05 % надходжень, що на 1 370,2 тис. грн або на 27 % менше, ніж надходження 9 місяців 2021 року (заклади освіти не здійснювали прийом дітей; у січні-вересні 2021 року було більше надходжень у натуральній формі); виконання річного плану – 63,6%;
– грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності – 36,1 тис. грн або 0,96% надходжень, що на 35,0 тис. грн або у 32,7 раза більше, ніж за 9 місяців 2021 року;
– екологічний податок – 34,0 тис. грн або 0,9% надходжень (виконання – 138,9% або + 9,5 тис. грн), зростання – на 9,5 тис. грн або на 38,8%;
– кошти від продажу землі (авансові внески) – 3,4 тис. грн або 0,09% надходжень, 100 % уточненого плану (на 1,9 тис. грн або у на 26,2 % менше, ніж за 9 місяців 2021 року).
Протягом 9 місяців 2022 року на фінансування видатків загального фонду бюджету Біляївської міської ради спрямовано майже 160,0 млн. грн з урахуванням трансфертів з державного бюджету, що забезпечило виконання показників видаткової частини міського бюджету на 88,3 відсотка до уточненого планового обсягу бюджетних асигнувань на звітний період (181,2 млн. грн) та 70,3 відсотка до уточнених річних призначень (227,5 млн. грн).
Захищені статті профінансовано на суму 129 378,1 тис. грн, або 80,9% від загального обсягу видатків, з них:
- на виплату заробітної плати з нарахуваннями – 120 708,0 тис. грн (в тому числі за рахунок міжбюджетних трансфертів з державного бюджету (освітня субвенція) 53 910,9 тис. грн, за рахунок коштів місцевого бюджету – 66 797,1 тис. грн, з яких 29,9 % або 19 971,5 тис. грн це оплата праці з нарахуваннями працівникам дитячих дошкільних закладів громади);
- на харчування – 293,4 тис.грн ( 128,7 тис. грн на харчування у дошкільних закладах та 15,5 тис. грн – харчування дітей у загальноосвітніх закладах);
- на оплату комунальних послуг та енергоносіїв по бюджетним установам –7 497,9 тис.грн;
- інші виплати населенню – 868,3 тис.грн.
Видатки по захищених статтях протягом звітного періоду проводились своєчасно та в повному обсязі.
Інші витрати міського бюджету становлять 30 621,9 тис.грн, в тому числі
видатки на реалізацію заходів місцевих регіональних програм по загальному фонду бюджету профінансовано на суму 14 999,97 тис.грн
На видатки соціального спрямування загального фонду бюджету громади спрямовано 63,8 % від його загального обсягу, що становить 115 635,7 тис.грн, які направлені зокрема на утримання галузей:
Освіта – 100 013,5 тис.грн (виконання – 90,5%), з них за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету 53910,9 тис.грн; на дошкільні заклади освіти – 22 857,9 тис.грн.
Соціальний захист та соціальне забезпечення – 2137,5 тис.грн (виконання 87,1%);
Охорона здоров’я – 4 056,4 тис.грн (виконання 90,7%);
Культура і мистецтво – 5 393,0 тис.грн (виконання – 75,7%)
Фізична культура і спорт – 4 035,3 тис. грн (виконання – 79,0%).
На утримання органів місцевого самоврядування спрямовано 22 636,0 тис.грн (82,4% до затверджених призначень на звітний період).
На житлово-комунальне господарство – 14 742,2 тис.грн (виконання – 90,0 % до планових показників на звітний період), з них на:
– забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють, виконують та/або надають житлово-комунальні послуги – 2 775,7 тис.грн;
– організація благоустрою населених пунктів – 11 106,4 тис.грн;
- на забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства – 56,6 тис. грн;
- відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на житлово-комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) – 803,5 тис. грн.
на інші напрямки – 3 692,7 тис.грн (виконання 95,5%), в тому числі:
- транспорт та транспортна інфраструктура, дорожнє господарство – 111,1 тис.грн;
- інші програми та заходи, пов’язані з економічною діяльністю – 1 632,8 тис. грн;
- засоби масової інформації – 61,1 тис. грн;
- охорона навколишнього природного середовища – 300,0 тис. грн;
- захист населення і територій від надзвичайних ситуацій – 150,0 тис. грн;
- громадський порядок та безпека – 1 437,7 тис. грн.
На заходи із запобігання та ліквідації надзвичайних ситуацій, наслідків стихійного лиха та інших непередбачуваних заходів за рахунок коштів резервного фонду за 9 місяців 2022 року профінансовано 1 912,3 тис. грн.
За звітний період профінансовано інші субвенції з місцевого бюджету на суму 341,0 тис. грн (100%).
Протягом 9 місяців поточного року передано субвенцій з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів у сумі 1 040,0 тис. грн.
Інші кошти спеціального фонду бюджету громади при плані на 9 місяців поточного року 13 269,5 тис.грн, профінансовано з місцевого бюджету у сумі 6 846,7 тис. грн, що складає 51,6%.